آلودگی هوا در استان کرمانشاه طی ۱۰ ماه امسال سیر کاهشی داشته است

یاوری با بیان اینکه شهر کرمانشاه طی ۱۰ ماه سال جاری بین استانهای کشور کمترین میزان روزهای هوای آلوده را داشته است، افزود: طی ۱۰ ماه سال جاری تنها شش روز هوای شهر ما با چهار روز هشدار و دو روز بحران طی شد که آلودگی هوا سیر کاهشی داشته و در بین کشور و استان کمترین میزان آلودگی را کرمانشاه به خود اختصاص داده است.

به گزارش سایت خبری پرسون، فریدون یاوری « مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه» امروز در جلسه شرکت صنایع سیمان غرب به مناسبت هفته هوای پاک برگزار شد، اظهار داشت: حوزه محیط زیست مرتبط با حوزه حیات انسان است، ظهور تمدنها در جاهایی شکل گرفته است که شرایط زیست محیطی فراهم بوده« هرجا آب بود و آبادانی بود محیط زیست شکل گرفت»، هر جا شرایط آب و هوا مساعد نبود نتیجه اش بیماری برای بشر بود.

یاوری با عنوان انیکه شهر کرمانشاه طی ۱۰ ماه سال جاری بین استانهای کشور کمترین میزان روزهای هوای آلوده را داشته است، افزود: در سال ۸۸ آلودگی هوا در کرمانشاه ۱۲۰ روزبود، طی ۱۰ ماه سال جاری تنها شش روز هوای شهر ما با چهار روز هشدار و دو روز بحران طی شد که آلودگی هوا سیر کاهشی داشته و در بین کشور و استان کمترین میزان آلودگی را کرمانشاه به خود اختصاص داده است.

مدیر کل محیط زیست استان، با اشاره به مشکل تملک برای مکان مشخص دفن زباله، گفت: سطح استان به شش سایت تقسیم شده، اما در استان کرمانشاه محلی برای دفن زباله در نظر گرفته نشده است، پیگیر این موضوع شده ایم و در صدد مکان مناسب برای دفن زباله هستیم.

حیات وحش۳۰درصد افزایش داشته است

یاوری با اشاره به کنترل شکار غیر مجاز و حیوان آزاری، از افزایش ۳۰ درصدی حیات وحش در سال جاری خبر داد و افزود: بیشترین میزان افزایش مربوط به آهو و کبک بوده است.

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: همه ما لازم است خود را یک محیط بان بدانیم و اگر مواردی از تخلف رویت شد سریعا مورد را با سامانه تلفن گویا ۱۵۴۰ که ۲۴ ساعته آماده گزارشات شما در خصوص محیط زیست خصوصاً انتقادات، پیشنهدات، تقدیر و شکایت می‌باشد در میان بگذارید.

این مسؤول بودجه در نظر گرفته شده برای محیط زیست را با توجه به گستردگی کار نسبت به سایر دستگاه ها کم دانست و افزود: امسال ۳۹ درصد اعتبارات تملک افزایش داشته است، پول صندوق ملی محیط زیست صرف محیط زیست می شود.

مهین رحمانی- استان کرمانشاه

229042