پس از ده روز پیاپی هوای اصفهان در وضعیت قابل قبول قرار دارد

پس از ۱۰ روز پیاپی هوای ناسالم، هوای اصفهان در شرایط قابل قبول قرار گرفت.
تصویر پس از ده روز پیاپی هوای اصفهان  در وضعیت  قابل قبول قرار دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح چهارشنبه سیزدهم تیرماه با میانگین ۸۳ وضعیت قابل قبول است.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان‌های ۲۵ آبان با عدد ۱۶۵ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان و در خیابان احمدآباد با عدد ۱۴۸، خیابان پروین اعتصامی ۱۱۰ و خیابان میرزا طاهر ۱۱۸ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس است.

شاخص هوا همچنین در ایستگاه پارک زمزم با عدد ۶۲، میدان انقلاب و خیابان فیض ۶۳، بزرگراه خرازی ۹۱، دانشگاه صنعتی ۸۱، رهنان ۷۲، خیابان زینبیه ۹۶، سپاهان‌شهر ۵۲، خیابان فرشادی ۶۵، بولوار کاوه ۶۸ و ایستگاه ولدان (خیابان ورزشگاه میثاق) ۷۰ AQI وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

امروز شاخص هوا در زرین‌شهر با میانگین ۷۶، خمینی شهر ۶۰، شاهین‌شهر ۸۲ و مبارکه با میانگین ۹۴ AQI در وضعیت قابل قبول و در کاشان و نجف آباد به ترتیب با میانگین ۱۱۴ و ۱۴۲ ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

این درحالیست که ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر سجزی، قهجاورستان و شهرک صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

منبع: هواشناسی

695172