بازیکن خوشه طلایی ساوه در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

از رفاقت با سردار آزمون و جهانبخش تا حسرت روزهای گذشته در تیم ملی فوتبال جوانان

امین جهان کهن، بازیکن جوان و شناخته شده تیم فوتبال خوشه طلایی ساوه که در تیم های مختلفی حضور داشته است، معتقد است تفاوت خاصی میان مسابقات لیگ برتر فوتبال و سایر لیگ ها وجود ندارد و با تلاش و درخشش در لیگ های پایین تر می توان به صحنه اول فوتبال کشور راه یافت.

به گزارش سایت خبری پرسون، تیم فوتبال خوشه طلایی ساوه یکی از تیم های حاضر در لیگ دسته یک فوتبال کشور است که با آمدن وحید بیاتلو، سرمربی پیشین ماشین سازی تبریز توانسته از دو بازی اخیرش دو پیروزی کسب کند و روند رو به رشدی را داشته باشد. امین جهان کهن، بازیکن جوان و شناخته شده این تیم در گفتگوی اختصاصی با سرویس ورزشی پرسون از شرایط این تیم و برگزاری مسابقات لیگ دسته یک کشور سخن است.

جهان کهن در خصوص چگونگی حضورش در فوتبال گفت: من فوتبالم را از رده های پایه تیم فولاد خوزستان آغاز کردم و سپس با نظر مجید جلالی، مربی وقت تیم به رده بزرگسالان آمدم و با نظر ایشان چندبازی هم برای فولاد به میدان رفتم که باعث بالارفتن اعتماد به نفسم شد و خوشبختانه توانستم جواب اعتماد آقای جلالی را بدهم. سپس در زمان سرمربیگری حسین فرکی نیز خیلی خوب تمرین می کردم و عمکرد فوق العاده ای داشتم. اما متاسفانه دوران خدمت سربازی ام فرا رسید و دیگر نتوانستم در جمع فولادی ها باشم.

او ادامه داد: برای خدمت مقدس سربازی به تیم فجر سپاسی شیراز رفتم و دو سال خوب را در خدمت این تیم بودم و سپس مدت کوتاهی را نیز در تیم محبوب ملوان بندرانزلی گذراندم.

وی در همین راستا افزود: در ادامه به تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان پیوستم که آن زمان، یکی از بهترین سال های دوران فوتبالی من بود. اوایل به همراه سهراب بختیاری زاده نتایج بسیار خوبی را کسب کردیم و در ادامه به همراه محمود فکری، سرمربی کنونی استقلال تهران در لیگ یک نتایج فوق العاده ای را به دست آوردیم. درحالیکه می توانستم در مسجد سلیمان بمانم و همچنان به روزهای خوبم ادامه دهم، تصمیم گرفتم به ملوان بروم و ناگهان همه چیز تغییر کرد. متاسفانه در آن زمان نه امکاناتی در ملوان بود و نه شرایط مناسبی و این دقیقا متفاوت از چیزی بود که به من اعلام کرده بودند. ملوان بندر انزلی تیم بسیار بزرگی است و با تمام شرایطی که گفتم، تیم خوب و یک دستی داشتیم و اگر مسئولین این تیم نیم نگاهی از لحاظ امکانات و مالی به تیم می کردند، تیم به همراه نادردست نشان به لیگ برتر صعود می کرد و ما توانستیم در آن فصل، علیرغم امکانات ضعیف و بی پولی رتبه پنجم جدول مسابقات را کسب کنیم.

جوان جویای نام اهوازی فوتبال کشور در ادامه گفت: خوزستان مهد فوتبال ایران است و به غیر از تیم هایی که شما شاهد حضورشان در لیگ برتر و لیگ دسته یک هستید، تیم هایی هستند که در زمین های خاکی این استان تمرین می کنند که هرکدامشان پر از استعدادهای فوتبالی هستند که به نظر من حقشان خورده می شود. من نیز همانند بسیاری دیگر، فوتبالم را از زمین های خاکی آغاز کرده ام و افتخار می کنم که از چنین استانی به عرصه ورزش معرفی شده ام. متاسفانه حق خوزستان با سرمایه های عظیمی همچون نفت و گاز این نیست و به این استان کم لطفی های بسیاری می شود که امیدوارم مسئولین توجه بیشتری به این استان داشته باشند.

بازیکن سابق تیم های فجرسپاسی و ملوان بندرانزلی گفت: حضور تیم های قدیمی و ریشه داری همچون فجر و ملوان در لیگ دسته یک ناراحت کننده است. من در سال هایی که در این دو تیم توپ زدم، واقعا امکانات ضعیف بود و هیچ حمایتی از تیم ها صورت نمی گرفت و بودجه خاصی به آن ها اختصاص نمی یافت و هیچ مجموعه ای از این دو تیم ریشه دار حمایت نمی کرد و لذا مشخص است اگر از تیمی حمایت های لازم و کافی نشود، این تیم ضربه خواهد خورد.

جهان کهن در خصوص حضور در تیم مس کرمان بیان کرد: مس تیم خوب و با امکاناتی است و من در طی دو سالی که در خدمت این تیم بودم، هیچ کم و کاستی نداشتم و جز خوبی و احترام از مردم خون گرم کرمان چیزی ندیدم و دست تک تکشان را می بوسم که لطف بسیاری به من داشتند. آرزوی موفقیت برای این تیم و مردم نجیب کرمان دارم و اگر روزی دوباره پیشنهاد همکاری از جانب این تیم به من داده شود، با کمال میل خواهم پذیرفت.


بیشتر بخوانید؛

روزهای خوبی را در استقلال تهران سپری کردم

از آرزوی حضور در برنامه نود تا ابراز علاقه به مهدی طارمی

امثال طارمی و آزمون در کشورمان کم نیستند


بازیکن خوشه طلایی ساوه درباره موقعیت این تیم گفت: درخشش در طی پنج سال و صعود از لیگ دسته سوم به دسته دوم و سپس لیگ دسته دوم به لیگ یک از افتخارات خوشه طلایی است و این کار از عهده بازیکنان خوب این تیم بر می آید. حدود نود درصد تیم ما تغییر کرده است و لذا کمی زمان بر می باشد تا بازیکنان قدیمی و جدید تیم با یکدیگر هماهنگ شوند تا بتوانیم به جایگاهمان در جدول رده بندی سر و سامان ببخشیم. تیم ما بازیکنان خوبی دارد و انشاا.. در ادامه مسابقات و با هماهنگی بیشتر بتوانیم نتیجه مطلوبی را در پایان فصل کسب کنیم و دل مردم ساوه را شاد سازیم.

او ادامه داد: من به تیممان امید کامل دارم و این بدشانسی است که گریبان ما را گرفته است. لیگ دسته یک بسیار فشرده و سخت است و باید بتوانیم در این رقابت ها باهوش به میدان برویم و نیم نگاهی هم به مصدوم نشدن داشته باشیم تا روند خوب پیروزی های اخیرمان را ادامه دهیم.

بازیکن سابق نفت مسجد سلیمان در خصوص تفاوت مسابقات فوتبال در لیگ های مختلف گفت: به نظر من تفاوت خاصی بین مسابقات در لیگ برتر و لیگ دسته یک وجود ندارد و بازیکنانی که در لیگ دسته یک توپ می زنند، می توانند به لیگ برتر بروند و با عملکرد خوبشان باعث شگفتی نیز بشوند. در حال حاضر در لیگ دسته یک بازیکنانی هستند که پیش تر در لیگ برتر حضور داشته اند و به دنبال برخی بدشانسی ها همچون مصدومیت از صحنه اول فوتبال کشور فاصله گرفته اند و امیدوارند تا با تلاش و درخشش مجددا به لیگ برتر بازگردند.

بازیکن تیم های پایه ملی فوتبال کشور در این خصوص گفت: من در تمام رده های ملی فوتبال کشورمان حضور داشته ام و در جوانان به همراه اکبر محمدی، تیم ملی قدرتمند و خوبی داشتیم و ایشان مانند یک پدر بالای سر تیم بودند. خوشبختانه بازیکنانی که با هم در آن تیم بودند، هم اکنون در لیگ برتر و یا لژیونر هستند و از جمله آن ها می توانم به سردار آزمون و علیرضا جهانبخش اشاره کنم که باهم در ارتباط هستیم و گاهی اوقات یاد گذشته را می کنیم و حسرت روزهای گذشته را می خوریم که ای کاش آن روزها دوباره بازگردد تا بتوانیم کنار یکدیگر جمع شویم و حسرت باخت در جام ملت های آسیا مقابل کره را رفع کنیم که اگر آن بازی را پیروز می شدیم، به جام جهانی فوتبال جوانان صعود می کردیم و قطعا شاهد پیشرفت های فراوانی در فوتبال کشورمان می شدیم و همگی مان می توانستیم لژیونر باشیم. برای سردار آزمون و علیرضا جهانبخش آرزوی موفقیت می کنم و حق آن هاست که بدرخشند و باعث افتخار فوتبال ما هستند.

وی افزود: هم اکنون مربیان خوبی در عرصه های پایه تیم ملی حضور دارند که بدلیل عدم برنامه ریزی درست نمی توانند به خواسته هایشان برسند و امیدوارم مسئولین فدراسیون فوتبال به این مسائل رسیدگی کنند.

این بازیکن درباره تاثیر ویروس کرونا بر ورزش فوتبال ادامه داد: سال سختی را به دنبال شیوع کرونا گذراندیم و تمام دنیا تحت تاثیر این ویروس قرار گرفتند. هموطنان بسیاری را از دست دادیم که واقعا ناراحت کننده است و شیوع این ویروس باعث بلاتکلیفی ورزش کشور به خصوص فوتبال شد که اگر شرایط از این بدتر می شد، مشخص نبود چه بلایی سر ما ورزشکاران که فوتبال منبع درآمدمان نیز هست بیاید.

امین جهان کهن در پایان در خصوص شرایط تیم ملی فوتبال کشور گفت: تیم ملی فوتبال کشورمان همراه با دراگان اسکوچیچ حرف های بسیاری برای گفتن دارد و من شاگرد ایشان در فولاد خوزستان بوده ام و می دانم که یک جنتلمن واقعی هستند. تمرین های جدید و به روز فوتبال جهان همواره در دستور کار آقای اسکوچیچ است و مطمئن باشید تیم ملی روزهای خوبی را همراه ایشان خواهد داشت.

گفتگو از محمدرضا طارمی

228792

مطالب مرتبط