در عمق 8 کیلومتری؛

مانور فرضی زلزله 6/6 ریشتری در یزد برگزار شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از برگزاری مانور لحظه صفر زلزله ۶/۶ ریشتری در عمق 8 کیلومتری در روستای عصرآباد - اشکذر یزد خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، دکتر محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به برگزاری مانور لحظه صفر زلزله ۶/۶ ریشتری روستای عصرآباد - اشکذر یزد اظهار داشت: این مانور واقعی در لحظه صفر بود چرا که بتوانیم آمادگی نیروهای خود در صحنه حادثه و تجهیزات لجستیکی جمعیت هلال احمر استان را به خوبی ارزیابی کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه این مانور فرضی زلزله 6/6 ریشتری در عمق 8 کیلومتری زمین در ساعت 15 روز سه شنبه برگزار شد ، افزود: همچنین این مانور در جهت بررسی و ارزیابی پروسه هماهنگی بین جاهای مختلف که نقش مهمی در مدیریت بحران دارند برگزار و درصدد ارزیابی مرکز عملیاتی eoc و مدیریت کشیک بوده ایم.

او افزود: این یک تمرین جدی برای سنجش قابلیت‌های عملیاتی و ارزیابی ظرفیت هماهنگی نیرو‌های امدادی برای پاسخگویی و مداخله در شرایط اضطراری احتمالی است.

وی بیان کرد: در مانور فعالیت و اقدامات نیروها و امدادگران و آماده کار بودن روسای شعب و نیروهای داوطلب امدادگری در شعب و در کل استان بررسی شد.

حرازی زاده یزدی خاطرنشان کرد: این مانور در مسیری برگزار شد تا در مراحل بعدی ارزیابی هایی از تجهیزاتی که نیروها همراه داشتند انجام شود و حضور تیم ها و نحوه استفاده از امکانات و تجهیزات فردی و گروهی همراه دارند مورد ارزیابی قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید؛

نجات جان 6 یزدی توسط امداد و نجات هلال احمر در یک ماه گذشته


وی تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری این مانورها نقش توان افزایی داشته باشیم و حضور نیروها و توان بیشتر در ارائه خدمات بهتر و شایسته تر و با کیفیت تر به تمامی کسانی که دچار حادثه می شوند را به خوبی بررسی کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اینکه کار امدادرسانی در هلال احمر از زمان خاصی تبعیت نمی‌کند، اظهار کرد: احتمال وقوع حادثه در هر دقیقه‌ای از شبانه روز وجود دارد بنابراین نیروهای جمعیت هلال احمر باید به صورت شبانه روزی از آمادگی لازم برخوردار باشند.

انتهای پیام/

228370