معاون سیاسی امنیتی فرماندار کرمانشاه:

شادیهایمان را با سالمندان تقسیم کنیم/ همیشه حق با عابر پیاده است

معاون سیاسی امنیتی فرماندار کرمانشاه عنوان کرد: برای رفاه سالمندان در همه مکانها خصوصاً معابر و مکانهای عمومی باید فرهنگ‌سازی شود، الزامی است برای بهتر زندگی کردن  این گروه، در کلیه مکانها سطح یکسان معابر و پیاده رو ها  رعایت شود. همیشه و همه جا حق با عابر پیاده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، دکتر سیروس خانی «معاون سیاسی امنیتی فرماندار کرمانشاه» امروز سه شنبه در جلسه شورای سالمندان کرمانشاه با مباحث و تبادل نظر در خصوص امکانات هر چه بیشتر سالمندان برای زندگی سالمندی «ایجاد فضای سبز مناسب و...» در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار داشت: انسان دنیا می آید، کودکی و جوانی را پشت سر می گذارد و به دوران سالمندی می‌رسد و اگر خدا یاری کند هر شخصی این دوران را سپری کند نیاز به حمایت خانواده و ارگانها دارد تا دوران سالمندی با آرامش و آسایش بیشتری سپری شود.

خانی افزود: بایستی برای رفاه آنها در همه مکانها خصوصاً معابر و مکانهای عمومی فرهنگ‌سازی شود، سالمندان در تردد بیرون از منزل شهرداری، بهزیستی و دیگر ارگانها در مقابل این عزیزان وظایفی دارند، الزامی است برای بهتر زندگی کردن این گروه در کلیه مکانها سطح یکسان معابر و پیاده رو ها رعایت شود.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار در ادامه با اشاره به نگاه متفاوت شهید سلیمانی به انسانها، گفت: مردم شهید سلیمانی را دوست دارند، شهید حاج قاسم سلیمانی جامعه را خانواده می دانست و نگاه ایشان به مردم خصوصاً سالمندان متفاوت بود، این شهید با نگاه متفاوتش در قلب همه مردم جا دارد.

وی بهزیستی را متولی رفاه عابرین خصوصاً سالمندان دانست و ابراز داشت: بهزیستی، مرکز بهداشت و ... اگر متوجه شدند معابر عمومی دارای نقصی است برای عبور و مرور پیاده رو خصوصاً سالمندان می توانند به مراجع قضایی شکایت کنند، چرا باید شهرداری مجوز ساخت یا نقص را صادر کند، سطح یکسان سازی معابر و پیاده رو ها بایستی رعایت شود، همیشه و همه جا حق با عابر پیاده است.


بیشتر بخوانید؛

هشدار محیط زیست به بیماران قلبی و ریوی و سالمندان/ هوا آلوده تر می‌شود


دل بزرگان خانواده را در مراکز سالمندان شاد کنیم
معاون سیاسی امنیتی فرماندار، سالمندان را سرمایه های عظیم ما دانست و افزود: این عزیزان برای بزرگ شدن فرزندان جوانیشان را داده اند.

خانی با اشاره به شیوع بیماری کرونا، افزود: سالمندان در مراکز نگهداری مرتب کنترل می شوند و سالم هستند، فقط به جهت کهولت سن مقداری ناتوان می باشند، ما می توانیم جشن های خانوادگی کوچک را با رعایت پروتکل های بهداشتی برای شادی دلهای سالمندان در مراکز نگهداری آنها برگزار کنیم، ما هرچقدر به این عزیزان خدمت کنیم اجرش به خود ما برمی گردد.

بیشترین سالمند در شهرستان دالاهو و کمترین درثلاث بابا جانی زندگی را سپری می کنند/ سه تیم خدمات ویزیت در منزل سالمندان را به عهده دارند

دکتر صفدر مظفری راد، مدیر بهزیستی شهرستان کرمانشاه نیز در این جلسه اظهار داشت: به افراد بالای ۶۵ سال سالمند گفته می شود و ما در مرکز بهزیستی به افراد بالای ۶۰ سال خدمات رسانی داریم، سن ۶۰ تا ۷۰ سال پیری جوان محسوب می شود، ۷۵ تا ۷۰ ساله پیر و ۸۰ تا ۹۰ سال به بالا اوج سالمندی است، که همه این عزیزان نیاز به خدمات ویژه دارند.

مظفری راد افزود: تعدادی از سالمندان مجبورند به جهت نیاز کار کنند، و تعدادی نیز وضع مالی مناسبی دارند و نیاز به کار ندارند. و دسته ای فعالیت می کنند تا از کار افتاده نشوند، همه این افراد نیاز به رفاه و آرامش دارند و الزامی است از طرف خانواده و ارگانها حمایت شوند تا بتوانند دوران کهنسالی را با آرامش خاطر سپری کنند.

مدیر بهزیستی شهرستان کرمانشاه، با اشاره به افزایش روند پیری در کشور و استان ما، گفت: در سال ۱۴۲۰ وضعیت خوبی از نظر سالمندی نداریم، هم اکنون کرمانشاه با ۲۰۰ هزار سالمند رتبه هفتم سالمندی را دارد که در شهرستان دالاهو بیشترین سالمند و ثلاث باباجانی کمترین سالمند زندگی می کنند.

وی ادامه داد: در استان کرمانشاه ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر در ۱۳مرکز خدمات رسانی می کنند، که از این تعداد ۴۱۵ نفر در مرکز شبانه روزی خدمت می کنند. علاوه بر آن سه تیم متشکل از ۱۵۰ نفر در خدمات ویزیت در منزل در خدمت سالمندان می باشند.

مظفری راد از دیگر خدمات بهزیستی کرمانشاه به خدمات، پزشکی، فیزیوتراپی، روان درمانی، روانپزشکی، توانبخشی حرفه‌ای، توانبخشی اجتماعی، مددکاری توانبخشی آموزشی اشاره کرد و افزود: امکانات ورزشی نیز برای سالمندان در مراکز بهزیستی فراهم شده است.

مهین رحمانی- استان کرمانشاه

228269