یک نصیحت به کاندیدهای محترم ریاست جمهوری

کاندیداهای محترم و مشاوران ایشان باید توجه داشته باشند که برخی مسائل به دلیل حساسیت‌های بالا و بسیار پیچیده‌ای که دارند اساسا نباید به مستمسکی برای رقابت‌های سیاسی و انتخاباتی تبدیل شود.

تصویر یک نصیحت به کاندیدهای محترم ریاست جمهوری

به گزارش سایت خبری پرسون، اینکه در تبلیغات و مناظره‌های انتخاباتی مباحث مختلف به صورت صریح مطرح شود، حتما امری لازم و مفید است تا جامعه با آگاهی بیشتری به انتخاب نهایی خود برسد. اما در عین حال کاندیداهای محترم و مشاوران ایشان باید توجه داشته باشند که برخی مسائل به دلیل حساسیت‌های بالا و بسیار پیچیده‌ای که دارند اساسا نباید به مستمسکی برای رقابت‌های سیاسی و انتخاباتی تبدیل شود.

از جمله آنها، مسائل مربوط به اقلیت‌های مذهبی است که هر نوع تحریک و تهییج آن باید امری مذموم و ممنوع شمرده شود.

اقلیت‌های مذهبی در کشور ما مطابق با قانونی اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محترم شناخته شده‌اند و حفظ حرمت و حقوق آنها بر همگان به ویژه فعالان سیاسی و کسانی که دارای مسئولیت‌های کشوری هستند واجب است.

لذا به هیچ وجه پسندیده نیست که کاندیداهای محترم یا ستادهای انتخاباتی ایشان این مساله را به موضوعی مورد منافشه تبدیل کنند.

این مهم سیاست قطعی و غیرقابل تغییر چهره‌های اصلی نظام و در راس همه آنها حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) بوده است.

چنانکه نظام جمهوری اسلامی ایران در موارد متعددی نشان داده که برای حمایت از مسلمین جهان هیچ شرط و شروطی ندارد و این حمایت تنها مختص پیروان یک مذهب خاص نیست بلکه عموم مسلمانان جهان با هر مذهبی اعم از سنی و شیعه را شامل می‌شود.

حال که نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه جهانی توانسته به خوبی این نقش را ایفا کند و همواره مصلحت امت اسلامی را فارغ از مذاهب مختلف آن نصب العین خود قرار داده است، زیبنده نیست که کاندیداهای محترم در مناظرات انتخاباتی یا ستادهای ایشان در فعالیت‌های تبلیغاتی خود - روی چنین مسائلی دست بگذارند و رویکرد تقریبی و وحدت‌گرایانه نظام را در افکار عمومی تحت الشعاع قرار دهند.

لذا به کاندیداهای محترم و همراهان و همکاران ایشان خاضعانه توصیه می‌کنم از هر گونه ورود سیاسی و تبلیغاتی به مسائلی از این دست که می‌تواند وحدت اسلامی را مخدوش کند جدا پرهیز کنند و در این مسیر به سیره رییس‌جمهور فقید مرحوم شهید آیت‌الله رییسی (رضوان‌الله علیه) عمل کنند و مسائل مربوط به اقلیت‌های مذهبی را به هیچ وجه دست مایه اقدامات سیاسی و تبلیغاتی خود قرار ندهند.

منبع: ایرنا

695100