در گفت و گوی پرسون با معاون امور عمرانی فرمانداری شهرستان قزوین مطرح شد؛

قول مساعد مدیران برای حل مشکلات کشاورزان و دامداران اقبالیه

معاون امور عمرانی فرمانداری شهرستان قزوین عنوان کرد؛ مشکلات کشاورزان و دامداران در حوزه های تامین آب و نهاده های کشاورزی و اعتبار کارت شناسایی کشاورزان و دامداران شهر اقبالیه در جلسه اختصاصی بررسی و برای حل آن اقدام شد.

نوری چگینی معاون امور عمرانی فرمانداری شهرستان قزوین در گفت و گو با خبرنگار سایت خبری پرسون قزوین، بیان کرد؛ پیرو دعوت امام جمعه شهر اقبالیه حجت الاسلام فاطیمان و دستور مهندس شفیعی، فرماندار شهرستان قزوین، جلسه ای جهت بررسی مشکلات کشاورزان و دامداران اقبالیه در محل دفتر امام جمعه برگزار گردید.
نوری چگینی عنوان کرد؛ رفع موانع کشاورزان و دامداران را وظیفه ذاتی و اداری خود می دانیم.


سوابق مشکلات و جلسات را بررسی کردیم.
مصوباتی در سال ۹۷ و ۹۸ و ۹۹ بوده که بعضی انجام شده و برخی معطل مانده.

چگینی ادامه داد؛ در جلسه شورای اداری با جناب استاندار در مصلی اقبالیه در ابتدای سال ۹۹ هم این مشکلات مطرح شده بود و از طریق استاندار و معاون وی و فرماندار و نمایندگان پیگیری شده تا مشکلات حل بشود.


بیشتر بخوانید؛

دست‌های پشت پرده مانع خودکفایی بخش کشاورزی

طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی در مجلس کلید خورد+ محورهای سوال


وی شرح داد؛ امروز که جلسه با حضور امام جمعه و مدیران استانی از جمله معاون جهاد کشاورزی و مدیر امور اراضی، شرکت گاز استان، آب منطقه ای استان برگزار شد، مشکلات کشاورزان و دامداران شنیده شد.


معاون امور عمرانی فرمانداری شهرستان قزوین بیان کرد؛ و جمع بندی بنده این هست که ۸۰ تا ۷۰ درصد دغدغه های کشاورزان اقبالیه که نقش مهمی در تولیدات باغی و دامی و کشاورزی استان دارند برطرف شد و آن مقداری هم که باقی مانده از حوزه اختیارات این ادارات و شهرستان خارج است و البته حل آن را پیگیری خواهیم کرد.
عمده مشکلاتی که تقریبا برطرف شده عبارتند از مشکل نهاده های کشاورزی که مصوب شد و مورد تایید معاون جهاد کشاورزی هم قرار گرفت.
وی توضیح داد؛ مساله دیگر مشکل آب بود که قرار شد آب منطقه ای طرح های مطالعاتی را مجدد بازبینی کند، من جمله طرح سهمیه آب سد طالقان تا در صورت وجود ذخیره آب تخصیص انجام شود .
مشکل عدم اعتبار کارت شناسایی دامداران که گله مند بودند و در این رابطه از ادارات مربوطه که حاضر در جلسه بودند خواستیم امتیازات و تعهدات مترتب بر این کارت ها و یا پروانه ها را انجام دهند.
در ادامه نوری چگینی بیان کرد؛ ارزیابی من این هست که مصوبات اجرایی شوند و سعی خواهیم کرد تا پایان امسال یک جلسه دیگر داشته باشیم و اگر انجام مصوبه ای به تاخیر بیافتد برای رفع مانع ان شالله پیگیری خواهیم نمود.
نوری چگینی در پایان مطرح کرد؛ الحمدلله برای رفع مشکل، مدیران سطح بالای استان شرکت کرده بودند و به جز یکی دو مورد که مشکل انقضای قانونی به وجود آمده بود و در پی راهکار آن هستیم تصمیم گیری های خوبی انجام شد.
و تشکر می کنم از شما که از ابتدای جلسه و با توجه به ریز جزئیات حضور داشتید.

گفت و گو از حسین رستمی

228187

مطالب مرتبط