تالارداران رباط کریم و بهارستان را از ورشکستگی کامل نجات بدهید

در شرایطی که حدود یک سال از شروع همه گیری کرونا می گذرد و بسیاری از کسب و کارها به شدت آسیب دیده آند، صنف تالارداران با وضعیتی اسفناک روبه رو هستند که شاید هرگز در تاریخ چنین شرایطی را تجربه نکرده اند.

به گزارش سایت خبری پرسون از بهارستان، در شهرستان های رباط کریم و بهارستان تعداد زیادی تالارپذیرایی فعالیت می کنند که اغلب آنها در این یک سال تقریبا بیکار و تعداد زیادی نیز رسما اعلام ورشکستگی کرده اند.

تنها آن دسته از تالارداران هنوز نیمه جانی برای ادامه کار دارند که ملک برای خودشان بوده است. تالارهایی که به صورت اجاره ای اداره می شد غالبا به طور کامل به سمت ورشکستگی و زیان های سنگین رفته اند.

با اینکه اغلب تالارداران تلاش کرده اند با ایثار و فداکاری کارگران خود را حفظ کنند اما با این حال تخمین زده می شود که قریب به یک هزار نفر در همین محدوده جغرافیایی از کار بی کار شده باشند.


بیشتربخوانید؛

جزییاتی از فعالیت تالارهای پذیرایی در مناطق زرد و نارنجی


در این شرایط دشوار تنها چیزی که این صنف را برای ادامه حیات امیدوار می کند اظهار نظر معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت تهران بزرگ است.

بر اساس اظهاراتی که خبرگزاری ایسنا به نقل از این مقام انتظامی منتشر کرده، « اگر استانداری موافقت کند تالارهای پذیرایی از هفته آینده فعالیت خود را آغاز کنند به شرطی که با یک سوم ظرفیت کار کنند تا ضمن رعایت فاصله گذاری، پروتکل‌های بهداشتی نیز در این واحدهای صنفی به دقت رعایت شود.»

امید است مدیران اصناف دو شهرستان رباط کریم و بهارستان حواسشان به صنف تالار داران باشد تا بیش از این در رکود و ورشکستگی فرو نروند.

مهدیزاده استان تهران

227547