اتمام ظرفیت دفن اموات در قطعات دفن روز تا پایان سال

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) از اتمام ظرفیت دفن اموات در قطعات دفن روز تا پایان سال جاری خبر داد.
تصویر اتمام ظرفیت دفن اموات در قطعات دفن روز تا پایان سال

به گزارش سایت خبری پرسون، جواد تاجیک؛ مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس مطالعاتی که طی دو سال گذشته در بهشت زهرا و البته پیش از آن در دوره گذشته در ارتباط با محدوده‌های آرامستان‌های جدید، لایحه‌ای تهیه و آماده و به شورا ارسال شده است که امروز در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در قالب این لایحه 5 نقطه برای آرامستان‌های جدید پیش‌بینی شده است که این نقطه در شمال غرب، شمال شرق، جنوب شرق، جنوب غرب و جنوب پایتخت در نظر گرفته شده است.

تاجیک گفت: در صورتی که این لایحه امروز در صحن شورای شهر تهران به تصویب برسد فرآیند تملک و احداث و طراحی آرامستان‌ها آغاز خواهد شد و حداقل تا پایان سال جاری، یک آرامستان و ظرف یک سال آینده دو آرامستان و در نهایت در 5 نقطه اشاره شده آرامستان‌های جدید طراحی و احداث خواهند شد.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در رابطه با قیمت قبر در بهشت زهرا(س) خاطر نشان کرد: در همین ارتباط نیز نرخ‌های مصوب شورای شهر تهران اعمال و از خانواده‌ها دریافت می‌شود. همچنین باید به این نکته اشاره شود که قیمت قبر در بهشت زهرا(س) تهران بسیار پایین‌تر از قبر در سایر استان‌های پرجمعیت است.

وی با رد هرگونه ارقام‌ 100 ،‌200 و 300 میلیونی در بهشت زهرا(س) گفت: به هیچ عنوان این ارقام وجود ندارد چرا که قیمت قبر در شورا تصویب و اجرا می‌شود و همانطور که گفته شد قیمت قبر در شهر تهران پایین‌تر از استان‌های پرجمعیت در کشور است.

تاجیک همچنین به واگذاری قبر به صورت رایگان به خانواده‌های متوفیان اشاره کرد و گفت: در ناحیه 3 بهشت زهرا (دفن روز) یک طبقه قبر رایگان به خانواده‌ها داده می‌شود. همچنین قیمت یک طبقه قبر در نواحی قدیم بهشت زهرا نیز 50 میلیون تومان محاسبه می‌شود.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با بیان اینکه در قالب دفن روز، روزانه بین 40 تا 50 قبر به صورت رایگان در اختیار خانواده متوفیان قرار می‌گیرد، گفت: با توجه به ظرفیت دفن باید به این موضوع اشاره کنیم که ظرفیت دفن اموات در قطعات دفن روز تا پایان سال خواهد بود و ظرفیت آن به اتمام می‌رسد، البته در قالب قطعات قدیمی نیز افرادی که از گذشته قبر داشته باشند می‌توانند متوفیان خود را دفن کنند.

وی اضافه کرد: روزانه میانگین 180 متوفی در بهشت زهرا(س) پذیرش می‌شوند که از این تعداد حدود 30 متوفی به شهرستان‌ها و استان‌های مختلف اعزام می‌شوند.

منبع: تسنیم

717738