وجود ۱۹ پدبالگرد در شمال شرق پایتخت

شهردار منطقه ۴ تهران از وجود ۱۹ پدبالگرد در شمال شرق شهر پایتخت خبر داد.
تصویر وجود ۱۹ پدبالگرد در شمال شرق پایتخت

به گزارش سایت خبری پرسون، علی اصغر کمالی زاده شهردار منطقه ۴ تهران با اشاره به آمادگی و بهسازی پدهای بالگرد در سطح منطقه ۴ گفت: با عنایت به گسترش خدمات اورژانس هوایی از لحاظ کمی و کیفی و تنوع خدمات در سال‌های اخیر و بنا بر سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان اورژانس کشور خدمات اورژانس هوایی به شدت حال فراگیری و توسعه است و یکی از استراتژی‌های نظام سلامت به شمار می‌رود.

وی افزود: در این راستا تعداد زیادی مأموریت ثانویه (انتقال بیمار از یک مرکز درمانی به مرکز درمانی دیگر) و تعداد قابل توجهی مأموریت ویژه (انتقال عضو پیوندی، کمک رسانی در حوادث طبیعی (سیل و زلزله)، انتقال خون، شناسایی منطقه حادثه جهت امدادرسانی و …) را نیز انجام می‌دهند.

کمالی زاده گفت: با توجه به این حجم مأموریت و افزایش این مأموریت‌ها در آینده نزدیک نیاز به ساخت محل ایمن جهت فرود(landing ) و خروج (take off) بالگرد در مکان‌های مخصوص و بیمارستان‌ها شدیداً مورد نیاز می‌باشد.

شهردار منطقه ۴ گفت: با توجه به این مهم و در این راستا ستاد مدیریت بحران منطقه با همکاری معاونت خدمات شهری و محیط زیست به احداث و بهسازی ۲ پد بالگرد در سطح این منطقه اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور رعایت استانداردهای لازم، ۱۹ پد بالگرد در سطح منطقه با حضور قادری مدیریت اورژانس هوایی استان تهران نیز مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

منبع: مهر

717582