با اجرای طرح شهید سلیمانی در کردستان؛

آمار مرگ روزانه بیماران کرونایی از 12 مورد در روز به 6 مورد رسیده است

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی آمار مرگ روزانه بیماران کرونایی در کردستان از 12 مورد در روز به 6 مورد رسیده است که این یک موفقیت بسیار بزرگ محسوب می شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، ابراهیم قادری؛ معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بعد از اجرای طرح شهید سلیمانی در کردستان، ضمن افزایش سرعت شناسایی بیماران مبتلا به کرونا، میانگین آمار فوتی‌ها از ۱۳.۹ به ۶ مورد در روز کاهش یافته است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: این طرح به طور رسمی از اول آذر ماه آغاز شده است و تیم‌های لازم اجرای این طرح تشکیل شد و با همکاری سپاه، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی این طرح در قالب پایگاه‌هایی فعالیت خود را شروع کرد.

قادری با اشاره به اینکه در این طرح برای شهرستان‌های استان کردستان رابط‌ هایی تعیین شده است که به صورت روزانه فعالیت تیم‌ها به ستاد استانی ارائه می‌شود، بیان داشت: در حال حاضر ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در استان کردستان زیرپوشش طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در بحث مبارزه با بیماری کرونا قرار دارند.


بیشتر بخوانید؛

نحوه تخصیص بودجه برای ادامه طرح شهید سلیمانی به منظور کنترل و مهار شیوع کرونا

طرح شهید سلیمانی در شهرستان های تویسرکان، اسدآباد، نهاوند و بهار در حال اجراست


این مقام درمانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در طرح شهید سلیمانی ۷۵۰ تیم ره‌گیری حضور دارند، بیان کرد: در اجرای این طرح ۱۶۲ پزشک ۲۴۲ پرستار، ۱۲۹ کارشناس بیماری‌ها و ۹۶۷ نفر از بسیجیان و ۴۰۰ نفر از نیروهای هلال ‌احمر حضور دارند.

قادری با اشاره به اینکه با اجرای این طرح ۸ اقامتگاه و ۶ نقاهتگاه با ۹۹ تخت فعال در استان کردستان راه‌اندازی شده است، بیان داشت: تیم‌های نظارتی، نظارت بر اماکن و اصناف را عهده‌دار هستند و بسیج نیز تیم‌هایی برای گندزدایی و ضدعفونی تشکیل داده‌اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: تاکنون ۱۶۰۰ مکان توسط تیم‌های نظارتی رصد شده که ۶۴ مکان پلمپ و تعدادی نیز به دادگاه معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی در کردستان تاکنون، ۵۴۳ مراقبت درون‌ منزل انجام شده است، افزود: وضعیت ۱۲ هزار نفر در منزل بررسی شده که از ۴۸۳ نفر تست سریع انجام شده و اخذ تست PCR از ۳۸۰۰ نفر و ۳۳۰۰ نفر به مراکز بهداشتی معرفی شده‌اند هر چند تلاش ما رصد بیشتر در منزل است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اجرای طرح شهید سلیمانی در کردستان آمار مرگ روزانه بیماران کرونایی از 12 مورد در روز به 6 مورد رسیده است که این یک موفقیت بسیار بزرگ محسوب می شود.

شفیعی ـ استان کردستان

225635

مطالب مرتبط