نائب رئیس شورای عالی پرستاری کشور در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

رعایت شیوه نامه های بهداشتی؛ بهترین هدیه مردم به کادر درمان و پرستاران

نائب رئیس شورای عالی پرستاری کشور بهترین هدیه مردم به کادر درمان و به ویژه پرستاران را رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی دانست و اظهار داشت: امیدوارم مردم شریف استان با پرهیز ار تجمع در شب یلدا کام پرستاران و خانوادهای آنان را شیرین نگه داشته و با چنین اقدامی  بهترین تقدیر را از آنان داشته باشند.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، در تقویم؛ سالروز ولادت حضرت زینب(س) روز پرستار نامگذاری شده و از این رو همه ساله در این روز از مقام شامخ پرستاری تجلیل به عمل می آید.

پرستاری حرفه‌ای است که ایفای درست و انجام وظیفه در عرصه آن نیازمند تلاش، دانش، تجربه، تلاش، ازخودگذشتگی و بیش از همه درک صحیح از شرایط و تصمیم‌گیری منطقی بوده و پرستاران جمعی از شریف‌ترین فعالان و از حلقه‌های حیاتی زنجیره سلامت هستند.

پرستاران یعنی خدمتگزارانی که حتی ارتقای دانش، تحول و توسعه نیز از سختی‌ها، فشارهای کاری غم و شادی‌های شغلشان نمی‌کاهد و هیچ پیشرفتی جایگزین خدمات آنها نمی‌شود. در کنار این تعابیر و تعاریف باید توجه داشت که مردان و زنان فعال در این حرفه نیز دغدغه‌ها و مطالباتی دارند و رفع آن برای ارتقای خدمات‌رسانی در حوزه سلامت ضروری است

علی اکبر جراحی در گفتگو با خبرنگار پرسون با بیان اینکه کرونا با همه تلخی ها سبب شد تا زحمات پرستاران و نقش آنان در تامین سلامت جامعه بیش از گذشته دیده شود گفت: در گذشته پرستاران در سال یک بار مورد توجه قرار می گرفتند اما کرونا سبب شد تا در این ایام پرستاران و خدمات بی شائبه آنان مورد توجه اقشار جامعه و رسانه ها قرار گیرد.

مدیر پرستاری استان یزد افزود: در حال حاضر 3600 نفر کادر پرستاری در بیمارستان های دولتی،خصوصی و تامین اجتماعی استان یزد مشغول به خدمت رسانی هستند که از این تعداد 2600 نفر در بخش های دولتی خدمت می کنند.

وی با اشاره به ابتلای 760.پرستار به بیماری کووید 19 در استان اظهار داشت: روزانه 80 تا 90 نفر از کادر پرستاری به علت بیماری کرونا نمی توانستند در محل کار خود حاضر شوند که پس از گذراندن دوران نقاهت به محل کار بازگشتند.

جراحی با قدردانی از همراهی مردم و مسئولان در رعایت پروتکل های بهداشتی ابرازداشت: خوشبختانه با کمک مردم و تدابیر مسئولان فشاری کاری پرستاران کاهش یافته و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد تا مجددا وضعیت بحرانی را تجربه نکنیم.

این مقام مسئول بهترین هدیه مردم به کادر درمان و به ویژه پرستاران را رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی دانست و اظهار داشت: امیدوارم مردم شریف استان با پرهیز ار تجمع در شب یلدا کام پرستاران و خانوادهای آنان را شیرین نگه داشته و چنین اقدامی بهترین هدیه به پرستاران و تقدیر از آنان است.

مدیر پرستاری استان در ادامه به تشریح اقدامات انجام گرفته برای پرستاران یزدی پرداخت و گفت: با پیگیری های استاندار محترم، ریاست دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگان مردم در مجلس اقدامات خوبی در این ایام صورت گرفته که مهمترین آن پرداخت فوق العاده ویژه به پرستاران بوده که به تصویب هیئت امناء دانشگاه نیز رسیده و به زودی اجرایی می شود.

جراحی مد نظر گرفتن تمامی کادر پرستاری را به عنوان پرستاران نمونه از دیگر اقدامات ارزشمند عنوان کرد و ابراز داشت: به زودی پرداختی پرستاران نمونه به حساب تمامی پرستاران استان واریز می شود.


بیشتر بخوانید؛

نزدیک به 1500 نفر از کادر درمان استان یزد؛ در دام کرونا


نائب رئیس شورای عالی پرستاری کشور در ادامه با بیان اینکه تعداد پایین پرستاران در ابتدای شیوع کرونا مشکلاتی را به وجود آورد گفت: با تدابیر انجام شده دراین ایام 120 پرستار قرارداد شرکتی جذب شدند.

وی با اشاره به سهمیه 140 نفری جذب دانشکاه علوم پزشکی در آزمون استخدامی ابراز داشت: با توجه به نیاز به پرستار در بیمارستان های استان 70 درصد سهمیه استخدامی به جذب پرستاران اختصاص یافته است.

جراحی از پرداخت معوقات پرستاران تا مهرماه امسال خبر داد و ابراز داشت: درگذشته معوقات 6 ماه بود که با مساعدت های صورت گرفته این میزان به 2 ماه رسیده است.

مدیر پرستاری استان از ارائه طرح دو فوریتی نماینده یزد و اشکذر در مجلس برای تغییر وضعیت پرستاران شرکتی و قرار دادی خبر داد و گفت: امیدواریم این طرح هم به تصویب برسد و هم اجرایی شود چرا که طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری علی رغم مصوبه مجلس شورای اسلامی 10 سال است هنوز اجرایی نشده و در حال پیگیری موضوع هستیم.

وی تجلیل از پرستاران نمونه کشوری را از دیگر برنامه های نظام پرستاری استان عنوان کرد و گفت: از 18 نفر از پرستاران تجلیل کردیم که تجلیل از عاطقه میرجلیلی که خود چندین ماه درگیر بیماری کرونا بود به صورت ویژه با حضور مسئولان استان صورت گرفت.

به گفته نائب رئیس شورای عالی پرستاری کشور در حال حاضر 2 دانشکده پرستاری و دانشگاه پردیس بین الملل در یزد سالانه 70 پرستار را تربیت کرده و روانه بازار کار می کنند همچنین فارغ التحصیلان ارشد این رشته نیز در 4 حوزه یاری رسان کادر درمان استان هستند.

انتهای پیام/

حیران _ استان یزد

225097

مطالب مرتبط