از ترکیدن بغض عادل فردوسی پور تا عصر غم انگیز پاییزی فوتبال ایران

تیم فوتبال پرسپولیس تهران در روزی که می توانست با برتری مقابل اولسان هیوندای به قهرمانی در آسیا دست یابد، به لطف VAR و دو ضربه پنالتی این دیدار را واگذار کرد تا فوتبال ایران همچنان در حسرت قهرمانی در آسیا باقی بماند.

به گزارش سایت خبری پرسون، روز گذشته در حالیکه می توانست به یکی از بهترین و ماندگارترین روزهای تاریخ فوتبال ایران تبدیل شود، با شکست تلخ و دراماتیک نماینده کشورمان در فینال لیگ قهرمانان آسیا به غروبی سرد و غم انگیز تبدیل شد تا این روز مدت ها در اذهان طرفداران فوتبال باقی بماند. شکست پرسپولیس تهران در مقابل حریف کره ای خود در دیدار روز قبل به قدری غیرقابل باور بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار پستی در صفحه رسمی اینستاگرام خود به تعریف و تمجید از عملکرد بازیکنان این تیم پرداخت و ابراز امیدواری کرد که آنان بازگشت قدرتمندانه ای به لیگ قهرمانان فصل بعد داشته باشند.

فینال لیگ قهرمانان آسیا بین دو تیم پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره جنوبی درحالی برگزار شد که تحت الشعاع برخی حواشی ایجاد شده برای نماینده تیم فوتبال کشورمان از قبل قرار گرفته بود. از محرومیت ناجوانمردانه مهاجم گلزن این تیم گرفته تا عدم صدور پخش مجوز زنده این دیدار از صدا و سیمای کشور، همه و همه نشان از تلاش مجموعه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای قهرمان نشدن پرسپولیس داشت. جدا از تمامی این مسائل دیدار دو تیم با برتری نسبی نماینده کره جنوبی آغاز شد و در ادامه این بازیکنان پرسپولیس بودند که توانستند با یک توپ ربایی دقیق و به موقع در لحظات پایانی نیمه اول توسط مهدی عبدی جوان و با انگیزه دروازه حریف را گشوده و شادمانی را به نیمکت قرمزهای پایتخت بیاورند.

درحالیکه تنها چند ثانیه به پایان نیمه اول این دیدار باقی مانده بود و همگان فکر می کردند نماینده کشورمان با برتری به رختکن خواهد رفت، VAR کار دست تیم فوتبال پرسپولیس داد و داور قطری این دیدار به نشانه خطای احمد نوراللهی، هافبک جنگنده سرخ ها نقطه پنالتی را نشان داد تا آب سردی بر پیکره میلیون ها هوادار پرسپولیس تهران ریخته شود. گرچه خطای نوراللهی روی مهاجم کره ای از چشم داور مسابقه پنهان مانده بود، اما کمک داوران ویدئویی برخورد داخل محوطه جریمه پرسپولیس را پنالتی تشخیص دادند و جونیور مهاجم گلزن اولسان موفق شد بازی را به تساوی بکشاند تا دوتیم با نتیجه یک بر یک به رختکن بروند.


بیشتر بخوانید؛

VAR ؛ واژه ای نامتعارف در این روزهای فوتبال جهان

آیا پرسپولیس ایران ماموریت نیمه تمام خود را در قاره کهن کامل می کند؟

مگر محبوب تر از عادل فردوسی پور هم هست؟


نکته مهم و قابل توجه اینکه برخی کارشناسان داوری معتقد بودند داور مسابقه باید پیش از گرفتن این پنالتی، نیمه اول بازی را تمام شده اعلام می کرد و یا چون دروازه بان پرسپولیس موفق به مهار ضربه اول مهاجم برزیلی شده بود، بازگشت توپ و سپس به ثمر رسیدن گل تساوی به نوعی مردود اعلام می شد که متاسفانه این اتفاق رخ نداد. با این شرایط نیمه دوم دیدار با برتری نسبی سرخپوشان در حال پیگیری بود که متاسفانه مهدی شیری، مدافع جوان تیم فوتبال پرسپولیس در حرکتی عجیب و در حالی که اتفاق خاصی در محوطه جریمه رخ نداده بود، با ضربه دست توپ را دفع کرد و این حرکت او با واکنش و اعتراض شدید بازیکنان کره ای همراه شد.

VAR در این صحنه نیز به کمک کره ای ها شتافت و داور قطری در حالیکه خودش شاهد این صحنه نبود، با بازبینی در مانیتور کنار زمین مجددا به نفع اولسان اعلام پنالتی نمود و جونیور تیر خلاص را به قلب نماینده کشورمان شلیک کرد و در ادامه تلاش سرخ پوشان راه به جایی نبرد تا این دیدار با نتیجه دو بر یک به سود اولسان هیوندای کره جنوبی پایان یابد و پرسپولیس ایران برای دومین بار ناکام بزرگ در فینال لیگ قهرمانان آسیا لقب بگیرد و حسرت فوتبال کشورمان برای قهرمانی در قاره کهن بیست و هشت ساله شود.

از اتفاقات جالب فینال لیگ قهرمانان آسیا، بازگشت مجری محبوب و مردمی فوتبال کشور یعنی عادل فردوسی پور به عرصه گزارشگری آن هم پس از دوری چندساله بود. فردوسی پور به درخواست کنفدراسیون فوتبال آسیا عازم قطر شد تا گزارش زنده این دیدار را از صفحه اینستاگرامی این کنفدراسیون برای هواداران فوتبال داشته باشد که با استقبال میلیونی بسیاری از مشتاقان وی همراه شد. جالب تر آنکه بغض این گزارشگر دوست داشتنی فوتبال کشورمان در ابتدای این مسابقه ترکید و او از دلتنگی اش نسبت به مردم ایران و حرفه گزارشگری سخن گفت تا بیش از پیش محبوب جامعه و مردم کشورمان شود. اما حیف و صد حیف که گزارش زیبای او به قهرمانی نماینده ایران نینجامید و هواداران فوتبال نتوانستند شاهد جشن قهرمانی پرسپولیس ایران در قاره کهن باشند.

حالا چیزی در حدود بیست و چهار ساعت از برگزاری این دیدار تلخ و غم انگیز می گذرد و پرسپولیس ایران بنا بر گفته سرمربی خوب این تیم قوی تر از همیشه به کشورمان بازخواهد گشت. اما متاسفانه در عجیب و تکراری در طی همین چند ساعت شاهد حرکات زشت و زننده طرفداران تیم رغیب در فضای مجازی بودیم که قطعا باعث می شود فرهنگ ورزشی ما زیر سوال برود. درحالیکه این چنین مسابقاتی به دور از هرگونه رنگ و تعصبی جنبه ملی برای ورزش کشورمان دارد و با کمال تاسف سالیان سال است که طرفداران سرخآبی های پایتخت در چنین رقابت های مهم و حساسی روی زشت فوتبال را به یکدیگر نشان می دهند که امید است در آینده نه چندان دور این معضل نیز حل شود و بتوانیم شاهد موفقیت نمایندگان ایران در عرصه های مختلف آسیایی و جهانی به دور از هرگونه رنگ و تعصبی باشیم.

گزارش از محمدرضاطارمی

225010

مطالب مرتبط