نماینده بوشهر در مجلس خبرگان:

فقر و محرومیت، زیبنده پایتخت اقتصادی کشور نیست

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان با اشاره بر ظرفیت‌های بی‌نظیر اقتصادی بوشهر گفت: این ظرفیت موجب شده است تا این استان به عنوان «پایتخت اقتصادی کشور» معرفی شود و در این شرایط وجود فقر و محرومیت زیبنده استان نیست.

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان که در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، بیان کرد: دانش‌افزائی و تقویت دوره‌های مهارتی مبلغان، با توجه به تحول علمی و تحصیلی مخاطب تبلیغ، ضروری است.

وی با تشریح ظرفیت‌های ارزشمند سازمان تبلیغات اسلامی از ابتدای تأسیس، به موانعی مثل کمبود امکانات که مانع انجام مأموریت کلیدی سازمان ـ که «تبلیغ دین» است ـ اشاره کرد و افزود: مدیریت و برنامه‌ریزی، می‌تواند برطرف کننده این کمبود‌ها باشد و با استفاده از ظرفیت دیگر نهادها، می‌توان کار‌ها را به سامان رساند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به نمونه‌هایی از اهتمام مراجع عظام تقلید و علمای بزرگ برای تبلیغ دین، راه موفقیت در این عرصه را تقویت ارتباط بین دستگاه تبلیغ دین و مردم در طول سال و نه فقط در روز‌های نزدیک ایام تبلیغی عنوان کرد.

حسینی بوشهری ادامه داد: این ارتباطات باید پیوسته باشد و شما به‌عنوان «طبیبٌ دوّارٌ بطبّه» باید به روستا‌ها و مناطق دوردست بروید و در عین محبت و احترام، وظایف مردم در این عرصه را خیرخواهانه تذکر دهید.

وی همچنین با انتقاد از خالی بودن برخی مساجد از امام جماعت روحانی بیان کرد: لازم است سازمان تبلیغات اسلامی با هماهنگی نماینده ولی فقیه در استان و همراهی مسئولان، این مشکل را حل کند تا مسجدی خالی از روحانی نماند و با حضور طلاب، هر سه وعده نماز جماعت در مساجد اقامه شود.


بیشتر بخوانید؛

۲۲ بهمن امسال سند توسعه دانش بنیان استان بوشهر اجرایی می‌شود


نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت اقتصادی بی‌نظیر استان اشاره کرد و گفت: این ظرفیت به حدی است که می‌توان بوشهر را «پایتخت اقتصادی کشور» دانست و در این شرایط وجود فقر و محرومیت زیبنده استان نیست.

حسینی بوشهری گفت: هر چند تلاش برای تأمین معیشت محرومان، وظیفه ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی نیست، اما تلاش در این زمینه، زمینه‌ساز اثرگذاری فعالیت‌های تبلیغی و نشر معارف دین در بین مردم خواهد بود.

وی بر استفاده از ظرفیت طلاب بوشهری مشغول به تحصیل در قم تأکید، و برای موفقیت مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان، دعا کرد.

حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری که به تازگی به عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر معرفی شده است، در سفر به قم با برخی از علمای بوشهری مقیم این شهر نیز دیدار و بر لزوم بهره‌برداری از ظرفیت‌های علمی، تبلیغی استان بوشهر تأکید کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

223988