رییس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی:

رصد کلاس های آنلاین از اولویت های برنامه های سال ۹۹ بود

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی گفت: به طور هفتگی تمامی کلاسهای آموزشی این دانشگاه رصد میشود تا اگر نقصی در آموزش وجود دارد مرتفع شود.
تصویر رصد کلاس های آنلاین از اولویت های برنامه های سال ۹۹ بود

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر مهدی رئوفی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پرسون در اراک، افزود: بعد از شیوع کرونا و تعطیلی آموزشها، دانشگاه علمی کاربردی از اولین دانشگاه هایی بود که در سطح کشور دو سامانه آموزشی مجازی برای مرکز جهاد دانشگاهی و سامانه سما لایو را برای سایر مراکزش راه اندازی کرد.

وی افزود: در این دانشگاه معتقدیم وقتی آموزش کامل باشد منجر به کارآفرینی خواهد شد، لذا حضور و غیاب دانشجو و مدرس در کلاسهای آنلاین و نحوه تدریس به طور مرتب رصد میشود.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان ابراز کرد: دانشجویان در کلاسهای آنلاین اگر با قطعی اینترنت مواجه میشدند این مشکل مربوط به اپراتور خدمات دهنده اینترنت بود که این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و دانشجویان میتوانند در صورت قطعی ایتترنت با سامانه ۱۹۵ تماس بگیرند.

وی ادامه داد: کلاسهای عملی نیز مانند ترم گذشته با توجه به پروتکلهای بهداشتی و با سقف حداکثر ۱۰ دانشجو در حال برگزاری است.

رئوفی خروجی مناسب را آبروی یک دانشگاه دانست و گفت: هر چه مهارت یک دانشجو بالاتر باشد آبروی آن دانشگاه نیز حفظ شده و دانشجو میتواند شغلی برای خودش نیز داشته باشد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان یادآور شد: صنایع استان و اداره ها با محفوظات ذهنی افراد کاری ندارند و آنچه برایشان مهم است مهارت میباشد؛ لذا با احترام برای تمامی دانشجویان دانشگاههای دیگر باید بگویم آنچه نیاز صنعت است یک نیروی مهارتی است که این دانشگاه در صنایع مختلف در حال تربیت این نیروهای مهارتی است.

وی ادامه داد: در مرکز علمی کاربردی آلومینیوم ۳ نفر برتر هر دوره استخدام میشوند، بنابراین پیشنهاد میکنم صنایع برای استخدام اگر آزمونی هم دارند بصورت عملی باشد تا آزمونهای نظری و خودشان را از پتانسیل نیروهای جوان مهارتی و آماده بکار محروم نکنند.

رئوفی اظهار امیدواری کرد: صنایع به سمتی بروند که نیروهای مهارتی را جذب کنند به همین دلیل هم تاکید داریم دوره های آموزشی مراکز علمی کاربردی باید از کیفیت بالا برخوردار باشد، چرا که این دوره ها گواه آموزش و مهارت است.

278234