معاون شرکت آب منطقه‌ای کردستان:

2900 کنتور هوشمند بر روی چاه های آب کردستان نصب گردید

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان از نصب دو هزار و 900 کنتور هوشمند بر روی چاههای دارای پروانه بهره‌برداری خبر داد و گفت: کنتورهای آب و برق بستر ساز کاهش افت آبخوان و مصرف بهینه منابع آبی استان هستند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، عرفان مومن پور، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نصب کنتورهای هوشمند به منظور اندازه‌گیری میزان برداشت آب از چاه‌ها مطابق پروانه بهره‌برداری در دستور کار این شرکت قراردارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: در استان کردستان از ابتدای آغاز پروژه نصب و بهره‌برداری از کنتورهای هوشمند آب و برق و حجمی؛ 2900 دستگاه کنتور نصب شده که این تعداد بیش از ۹۵ درصد منابع آبی برقدار شرق استان را که دارای بیشترین حساسیت از نظر مدیریت منابع آب هستند، پوشش داده است.

مومن پور با تاکید بر نقش مهم نصب کنتورهای هوشمند در مدیریت مصرف آب اضافه کرد: در سال گذشته حدود ۵۰ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب دارای پروانه نصب شده و در ۶ ماهه سال جاری نیز ۸۰ دستگاه دیگر نصب و بهره‌برداری شده است.


بیشتر بخوانید:

۷۹ درصد چاه های کشاورزی استان یزد مجهز به کنتور هوشمند هستند

ضرورت حفاظت از کنتور آب در برابر سرما و یخ زدگی


وی با بیان اینکه در تمامی مصارف در استان کردستان ۱۳ هزار و ۸۰۰ حلقه چاه مجاز دارای پروانه بهره‌برداری هستند، عنوان کرد: عمده تعداد چاههای دارای پروانه بهره‌برداری مربوط به مصارف کشاورزی هستند و از این تعداد ۴ هزارو ۵۰۰ حلقه آن برقدار و بیش از ۹ هزارو ۵۰۰ حلقه آن دیزلی است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: از تعداد کنتورهای هوشمند نصب شده که تا ۶ ماه اول سال ۹۹ تعداد آن به ۲ هزار و ۹۰۰ دستگاه می‌رسد ۲۳۰ دستگاه آن حجمی هوشمند با قابلیت نصب بر روی چاههای دیزلی است که در گذشته این امکان وجود نداشته و صرفا چاههای برقدار قابلیت نصب کنتور را داشته‌اند.

عباسعلی ـ استان کردستان

223475

مطالب مرتبط