مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان البرز بیان کرد:

تقویت مهارت‌های سواد رسانه‌ای در بین دانش آموزان

سرهنگ سید جلیل موسوی با بیان اینکه دانش آموزان به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور به استفاده از فضای مجازی و دسترسی آسان به تبلت، رایانه و تلفن همراه هوشمند برای آموزش هستند، گفت: باید مهارت‌های سواد رسانه‌ای در بین دانش آموزان تقویت شود تا از آن برای تقویت برنامه های تربیتی و فرهنگی درجامعه استفاده کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، سرهنگ سید جلیل موسوی با بیان اینکه ارتقاء سواد رسانه‌ای دانش آموزان بسیجی یکی از راههای موفقیت درجنگ نرم به ویژه در میادین فرهنگی است ، افزود: این طرح آموزشی_ فرهنگی با هدف ارتقاء سواد رسانه ای دانش آموزان، کاهش بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های ناشی از استفاده نامناسب از فضای مجازی در جامعه در دستور کاری قرار گرفته است و در سال تحصیلی 1400_1399 با جدیت دنبال می شود.

وی بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی را در ارتقای فرایند تعلیم و تربیت موثر دانست و اظهار کرد: بسیج، چشم‌اندازی روشن برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب استان ترسیم کرده و خواهد کرد.

این مسئول با اشاره بر اولویت بسیج دانش آموزی در سالجاری؛ تمرکز بر ارتقاء دانش و سواد رسانه‌ای دانش آموزان بسیجی و تمرکز بر فضای مجازی را اعلام کرد تا آنان توانایی تولید محتوا در عرصه فضای مجازی را کسب کنند.

موسوی با تاکید بر اینکه امروز چه بخواهیم و چه نخواهیم؛ خانواده و مدرسه یک رقیب جدید به نام رسانه پیدا کرده‌اند که بچه‌ها هم در معرض آن قرار دارند، خاطرنشان کرد:

این مسئول بیان داشت: داشتن سواد رسانه ای برای بهره گیری هرچه مستقلانه، هوشمندانه و بخردانه تر از رسانه ها برای تحقق مخاطب فعال، ضروری است زیرا رسانه ها چون هوا در همه جا جریان دارند و آهنگ تغییرات در زندگی بشر را شتاب بخشیده اند.

وی با بیان اینکه زیست مجازی و رسانه ای در زندگی ما با توجه به غلبه دیجیتال و تصویر، نقش تعیین کننده ای دارد، تصریح کرد: سواد رسانه ای باید با مفاهیم بنیادی - آموزشی و روشی ساده برای دانش آموزان آموزش داده شود تا مهارت لازم را پیدا کنند تا در این فضای ناامن آسیب نبینند.

موسوی اضافه کرد: در این دوره تلاش می کنیم تا دانش آموزان بسیجی با شکل و ماهیت فناوری های رسانه ای آشنایی بیشتری پیدا کنند که در این راه از منابع معتبری مانند کتاب، مقاله و پژوهش های معتبر حوزه رسانه و ارتباطات استفاده می شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه دانش آموزان به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور به استفاده از فضای مجازی و دسترسی آسان به تبلت، رایانه و تلفن همراه هوشمند برای آموزش هستند، اظهار داشت: والدین باید حواسشان به چالش‌های موجود در فضای مجازی باشد تا برای فرزندان اتفاقی پیش نیاید.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان البرز در پایان افزود: این دوره آموزشی با همکاری نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی (نسرا) البرز و سازمان بسیج دانش آموزی استان البرز درسه جلسه و در روزهای ۱۳، ۲۰ و ۲۷ آذرماه ۹۹ ساعت ۱۶ با لینک شرکت در کلاس به نشانی http://video.nasraa.ir/rzoq۹mhzi۵wa برنامه ریزی شده است.

222780