معاون استاندار کردستان:

۹۷ درصد جامعه هدف استان باسواد هستند

معاون استاندار کردستان گفت: در حال حاضر ۹۷ درصد جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال استان باسواد بوده و فقط ۳۴ هزار نفر بیسواد هستند.
تصویر ۹۷ درصد جامعه هدف استان باسواد هستند

به گزارش سایت خبری پرسون، عبدالله رشیدی‌پور روز دوشنبه در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به آمارهای ارائه شده ۹۷ درصد جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال استان باسواد بوده و فقط ۳۴ هزار نفر بیسواد هستند که باید برای جذب این تعداد نیز اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی افزود: امروز وضعیت سواد در ایران را نمی توان نادیده گرفت و اگر پیشرفتی در نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف وجود دارد گوشه‌ای از آن به آگاهی مردم و بالا رفتن سطح علم و دانایی مردم بر می گردد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان با بیان اینکه وضعیت کنونی سواد در استان و کشور در مقایسه با قبل از انقلاب به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه آمار بیسوادان بسیار کاهش پیدا کرده است، شناسایی و جذب این افراد سخت است و همت همگانی را می طلبد.

وی با تاکید بر بروزرسانی آمار و اطلاعات مربوط به بیسوادان و کم سوادان اظهار کرد: در زمینه جذب و استخدام آموزشیاران نیز باید اقدامات و پیگیری های لازم انجام شود و امیدواریم به نتیجه مورد نظر برسیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در چند سال اخیر سوادآموزی استان با جهش خوبی روبرو شده است و در بسیاری از شاخص‌های این حوزه جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

هاشم ناظمی جلال افزود: در حال حاضر در زمینه جذب و شناسایی سوادآموزان با مشکلاتی از جمله مسائل فرهنگی و عدم دسترسی به آمار اسمی و مکانی افراد بیسواد و کم سواد مواجه هستیم و این مهم یک همت جمعی از سوی دستگاههای مرتبط را می‌طلبد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات حوزه سوادآموزی مربوط به آموزش دهندگان است که امنیت شغلی ندارند و حدود ۱۰ سال است صادقانه در این حوزه فعالیت می‌کنند و انتظار دارند جذب آموزش و پرورش شوند که امیدواریم این مهم نیز تحقق یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه این مشکلات فقط مختص این استان نیست و در کل کشور وجود دارد، یادآور شد: در سال جاری از ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر حجم ابلاغی برای دوره های مختلف سوادآموزی تاکنون فقط ۲۵ درصد ثبت نام کرده‌اند و از مسئولان دستگاه های اجرایی انتظار داریم برای جذب و شناسایی بیسوادان و کم سوادان نیازمند ما را یاری دهند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت سوادآموزی در استان و برنامه‌های اجرا شده و در دست اقدام این حوزه در استان ارائه داد.

منبع: ایرنا

597471

مطالب مرتبط