رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور مطرح کرد:

طرح جدید توسعه و تعمیر سرویس بهداشتی و آبخوری مدارس در لایحه بودجه ۱۴۰۰

رخشانی‌مهر از تخصیص ۲ طرح تامین تجهیزات آموزش مجازی برای دانش آموزان مناطق محروم و احداث، توسعه و تعمیر سرویس بهداشتی و آبخوری مدارس خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون، مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه وضعیت منابع بودجه سازمان نوسازی مدارس کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد، بیان کرد: این رشد در حالیست که اعتبارات عمرانی کشور افزایش ۱۸ درصدی داشته و براین اساس سهم سازمان نوسازی مدارس کشور از اعتبارات پیوست یک بودجه عمرانی کشور که در سال جاری ۴.۳۹ درصد بود به ۴/۵۰ درصد افزایش یافته است.

او ادامه داد: از دی‌ سال ۱۳۹۶ تاکنون برنامه جامعی برای ساماندهی و افزایش اعتبارات عمرانی سازمان نوسازی مدارس در دستور کار قرار گرفته است، با وجود اینکه اعتبارات سازمان در لایحه بودجه ۹۷ با کاهش ۳۳ درصدی به ۵۴۰۰ میلیارد ریال رسید.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: با رایزنی و تلاش‌های صورت گرفته و حمایت دولت در سال‌های اخیر و همراهی مجلس با روند صعودی شاهد رشد فزاینده‌ای در اعتبارات مصوب بودیم که تاکنون نیز ادامه دارد به طوری که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۶ رشد ۴۵۵ درصدی را نشان می‌دهد.

رخشانی‌مهر گفت: در بخش اعتبارات هزینه‌ای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز شاهد رشد ۳۷۴ درصدی در ۴ سال گذشته هستیم.

او افزود: طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان نوسازی مدارس کشور در پیوست یک لایحه قانون بودجه ۱۴۰۰ شامل ۱۰ طرح اصلی است؛ طرح تکمیل و تجهیز فضا‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی نخستین بار درسال ۹۷ در ردیف اعتبارات تملک سرمایه‌ای قرار گرفت که نشانگر توجه و اهتمام جدی به بحث تکمیل و اتمام طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام است که با جدیت دنبال می‌شود.


بیشتر بخوانید؛

چند نکته مهم درباره بودجه ۱۴۰۰


رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تاکید کرد: بنا به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، یکی از مهمترین برنامه‌هایی که برای امسال پیش بینی شده، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و بر همین اساس اهتمام و اولویت ویژه‌ای برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام وجود دارد.

رخشانی مهر بیان کرد: علاوه بر این در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ که هفته پیش تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، سهم سازمان نوسازی مدارس کشور از عوارض گاز (بند ب ماده ۶۵ قانون الحاق ۲) به منظور تامین و تعمیر سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی هنرستان‌ها از ۲۰ درصد به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

او اضافه کرد: همچنین دو طرح کمک به تامین تجهیزات آموزش مجازی برای دانش آموزان مناطق محروم و احداث، توسعه و تعمیر سرویس بهداشتی و آبخوری مدارس نیز به عنوان یک طرح جدید در لایحه بودجه ۱۴۰۰ آمده‌است. همچنین طرح ارتقای شاخص فضا‌های آموزشی در استان‌های کرمان، هرمزگان، آذربایجان غربی و خوزستان به منظور توسعه عادلانه دسترسی به فضا‌های آموزشی و کاهش فاصله در سرانه فضا‌های آموزشی مناطق مختلف در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ افزوده شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

223456