مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

۱۷ تن مواد غذایی و بهداشتی فاسد و تاریخ مصرف گذشته امحاء شد

مدیر نظارت بر مواد غذایی،‌ آشامیدنی،‌ آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از امحاء ۱۷ تن مواد غذایی و بهداشتی فاسد و تاریخ مصرف گذشته خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، دکتر شهریار مستوفی مدیر نظارت بر مواد غذایی،‌ آشامیدنی، ‌آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت: در دو ماه اخیر با تلاش مستمر کارشناسان نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو تعداد ۵۰۴ قلم مواد غذایی و بهداشتی فاسد و تاریخ گذشته با وزن ۱۷۸۲۰ کیلوگرم از برخی شرکت های پخش مواد غذایی کشف و توقیف شده بود که پس از انجام مراحل قانونی معدوم شد.

وی افزود: همچنین ۱۶۱ قلم مواد غذایی و بهداشتی به وزن ۱۹۱۶۶ کیلو گرم نیز توقیف شده است که سلامت این محصولات توسط کارشناسان مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو در دست بررسی می باشد.

مستوفی خاطر نشان کرد: یکی از عوامل مهم تهدید کننده سلامت جامعه، عرضه و مصرف مواد غذایی، ‌آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته و فاسد می باشد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی،‌ آشامیدنی، ‌آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مردم عزیز باید هوشیار باشند که در هنگام خرید مواد غذایی و بهداشتی به تاریخ تولید و انقضاء محصولات و وضعیت ظاهری محصولات توجه جدی داشته و هرگونه مشکل در سطح فروشگاههای سطح عرضه را از طریق سامانه ۱۹۰ به کارشناسان معاونت بهداشتی اطلاع دهند.

ساناز یزدانفر- استان کرمانشاه

222617

مطالب مرتبط