بی‌توجهی به ظرفیت‌ اپلیکیشن‌ها در روزهای کرونایی!

با همه‌گیر شدن بیماری کرونا، بسیاری از امروز شخصی و اجتماعی افراد می‌تواند در بستر فضای مجازی برقرار باشد؛ حال آنکه آنقدر که می‌بایست از توان اپلیکیشن‌ها استفاده نشده است.

به گزارش پرسون از فارس، شاغلان طی یک هفته گذشته برای در امان ماندن از موج ابتلا به ویروس مرگبار، «تردد در سطح شهر» را کاهش دادند.
اجازه مرخصی نامحدود تا پایان سال و همچنین دورکاری به انضمام کاهش حجم کار و تولید از جمله تاکتیک‌های دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی است.

شکل «فروش» در مراکز تجاری نیز دگرگون شده و خریدهای روزانه شهروندان افت چشمگیر یافته است. مقرر شده بستر اینترنت برای خریدهای غیرحضوری تقویت شود.

مدیر عامل شرکت نو اندیشان داده رستاک در گفت‌وگو با پرسون ضمن تایید دیدگاه فوق گفت: شیوع بیماری کرونا ‎ برای شهروندان و اقتصاد کشورها داشت، اما اتفاقات خوبی را رقم زد. برخی این اتفاقات خوب را به کاهش آلودگی محیط زیست نسبت می‎دهند، با این حال، به تعبیر صاحبان کسب‎وکارها و استارت‎آپ‌هایی که ماهیت دیجیتالی دارند، کرونا فرصتی شد تا مردم به سبب حفظ فاصله اجتماعی و قرنطینه شدن در خانه بیشتر به خدمات آنلاین روی آورند.

حسین جرئتی تصریح کرد: باید بپذیریم که شیوع بیماری کرونا تمام موضوعات و مسائل را تحت تاثیر خود قرار داد و باعث شد که نیاز مردم روز به روز به فضای مجازی و اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند افزایش یابد.

او تاکید کرد: باید بپذیریم که کرونا موجب جهش فکری و نیاز به وجود کسب و کارهای آنلاین را بیش از پیش نشان داد.

مدیرعامل شرکت نو اندیشان داده رستاک با اشاره به اینکه بسیاری از کسب و کارهای آنلاین با شیوع کرونا تعطیل نشدند، گفت: قبل از شیوع کرونا و طی سال‌های اخیر کسب و کارهای آنلاین بسیاری فعالیت می‌کردند که در جریان گسترش کرونا برخلاف کسب وکارهای سنتی
توانستند بیشتر نمود یابند و خدمات ارائه کنند و به فعالیت شان ادامه دهند.

او افزود: شکل گرفتن کسب و کارها در بستر اینترنت علاوه بر داشتن سود برای عرضه کننده محصول برای مشتریان نیز حائز اهمیت است.

به گفته جرئتی، مشتریان علاوه بر جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه برای انتخاب محصول می‌توانند در هر زمانی از شبانه روز به سایت مراجعه داشته و خرید خود را به صورت آن لاین انجام دهند.

او خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که عمومی بودن فضای مجازی به هر فردی در هر نقطه از جهان امکان می دهد از طریق این فناوری به آسان ترین وجه، جدیدترین اطلاعات مورد علاقه خود را بدست آورد.

مدیرعامل شرکت نواندیشان داده رستاک بیان کرد: کاهش هزینه‌های اقتصادی، اجتماعی و …با استفاده از امکانات موجود در فضای مجازی، که در بسیاری از روابط اقتصادی و اجتماعی باعث می‌شود دیگر مردم نیازی به مراجعه‌ی حضوری برای خرید کالا یا خدمات نداشته باشند که در نهایت طبیعی است که این امر باعث کاهش قابل توجهی از هزینه‌های اقتصادی می‌شود.

جرئتی گفت: کاهش رفت‌ و آمدهای غیر ضروری درون‌ شهری و در نتیجه کاهش مصرف انرژی و کاهش آلودگی هوا. همچنین کاهش مصرف کاغذ و هزینه‌های چاپ و نشر و سایر هزینه‌ها با استفاده از امکانات موجود در فضای مجازی محقق شده است.

سعید دهقانی_استان فارس

221298

مطالب مرتبط