استاندار کردستان:

تالاب «زریوار » ملک شخصی هیچ کسی نیست/ مسوولان شهرستان مریوان اختلافات را کنار بگذارند

استاندار کردستان گفت: شاهد اختلاف شهرداری و محیط زیست مریوان بر سر اداره تالاب زریوار هستیم بنابراین باید به این مسئولان و مدیران این شهرستان بگوییم که تالاب زریبار ملک شخصی هیچ کسی نبوده و نیست.

به گزارش سایت خبری پرسون ازکردستان، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان امروز در جلسه بررسی مسائل عمرانی شهری مریوان که با حضور شهردار و اعضای شورای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه برخی از پروژه های شهری مریوان یا هنوز نیمه کاره هستند یا اینکه اصلا به دست فراموشی سپرده شده اند که نمونه بارز آن را می توان بحث زباله در این شهر عنوان کرد که هنوز اعتبار آن جذب نشده است و این امر به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

مرادنیا در ادامه سخنان خود عنوان کرد: در سال 96 اعتباری بالغ بر 6 بر شش میلیاد تومان برای ساماندهی وضعیت آشغال و زباله در شهر مریوان تعریف گردید، ولی به دلیل برخی از اهمال کاری ها این اعتبار و بودجه هرگز جذب نشد که از شهردار و شورای شهر مریوان در این باره توضیح لازم را می خواهیم.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه مریوان از شهرهای گردشگر کردستان است، بیان داشت: وضعیت کنونی شهر مریوان به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و باید هرچه سریعتر برای ساماندهی پسماندهای آن کاری انجام شود.

مدیر ارشد استان کردستان افزود: از سوی دیگر شاهد اختلاف شهرداری و محیط زیست مریوان بر سر اداره تالاب زریوار هستیم بنابراین باید به این مسئولان و مدیران این شهرستان بگوییم که تالاب زریوار ملک شخصی هیچ کسی نبوده و نیست.

مرادنیا تصریح کرد: اگر شهرداری مریوان به دنبال بهره برداری از تالاب زریوار است باید قوانین مربوطه به تالاب ها را قبول داشته باشد و نسبت به اجرای آن تضمین دهد.

استاندار کردستان گفت: با این حال در چند سال گذشته نحوه اداره تالاب زریوار به هیچ وجه رضایت بخش نبوده است، لذا این روند باید در سریعترین زمان ممکن اصلاح شود زیرا این تالاب منبع درآمد برای هیچ ارگانی نمی باشد.

غلامرضا آیین مهر ـ استان کردستان

220839