امام جمعه اراک:

سرمایه اصلی کشور مردان بزرگ همچون شهیدان سلیمانی و شهریاری هستند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تفکر قطع وابستگی اقتصادی به نفت و باروری ظرفیت‌های تولید و اشتغال، باید با تدوین راهکارهای هدفمند و عملیاتی در بدنه مدیریتی کشور نهادینه شود

به گزارش سایت خبری پرسون، آیت‌الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی در مصلی بیت‌المقدس اراک افزود: ایران کشوری برخوردار از منابع خدادادی و نیروی انسانی مستعد و توانمند است و باید با بهره‌گیری از روش های کارآمد این منابع را در جهت شکوفایی ابعاد غیرنفتی اقتصاد، هدایت کرد.

وی ادامه داد: شرایط نامطلوب اقتصادی کشور که در نتیجه تحریم‌های دشمنان رقم خورده به دلیل اتکا به فروش نفت است و اگر اقتصاد کشور بر اساس تولید، صادرات کالاهای غیرنفتی و خدمات فنی و مهندسی، علم و فناوری برنامه‌ریزی شود دشمن نمی‌تواند فشار اقتصادی بر ملت ایران تحمیل کند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اظهار داشت: سرمایه اصلی کشور ایران نفت و گاز نیست بلکه مردان بزرگ و با اراده‌ای همچون شهیدان سلیمانی و شهریاری هستند که با تمام وجود برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی در جامعه بین‌الملل تلاش کردند، بنابراین وجود انسان‌ها و به خصوص مدیران لایق، توانمند، با کفایت، انقلابی و پاک‌دست سرمایه اصلی کشورمان محسوب می‌شود و با برخورداری از این امکان همراه با علوم و فنون روز دنیا می‌توان پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت.

وی گفت: برنامه‌ریزی‌های مدون و کاربردی و استفاده از ظرفیت‌های موجود مهمترین عوامل رشد و پیشرفت کشورهای غربی و آسیای شرقی نظیر آلمان و چین بوده و دولتمردان و مسئولان کشور ما نیز باید از با بهره‌گیری صحیح از امکانات و ظرفیت‌های موجود با تمام قوا در راستای آبادانی ایران اسلامی تلاش کنند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه توسعه پایدار، بالا رفتن نرخ بهره‌وری و تولید ناخالص ملی و ارزش افزوده بالا تنها با سرمایه‌گذاری در بخش تولید محقق می‌شود، بیان کرد: راهی را که امام راحل برای ملت ایران رقم زد که عزت و استقلال ملت را به همراه داشت تنها با تولید، صادرات و استفاده از ظرفیت‌های موجود امکان‌پذیر است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: تولید با کیفیت و رقابتی زمینه ساز عزت و شرف هر کشوری است و در آموزه‌های دینی نیز به خودکفایی و تولید اشاره های بسیاری شده است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: باید با حمایت از تولید داخلی شرایطی در کشور ایجاد شود که سرنوشت ملت ایران به دست خودشان ترسیم شود نه اینکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در این مسئله مهم تاثیرگذار باشند.

درس اخلاق مدیران استان مرکزی هر ۲ هفته یکبار در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار می‌شود

209085