به گزارش سایت خبری پُرسون، در این نشست، طرحهای کلان آیندهنگرانهای همچون تقویت زیرساختهای فناورانه آموزشی، طراحی مدارس هوشمند و بهرهگیری از ظرفیتهای هوش مصنوعی برای ارتقای کیفیت آموزش به تفصیل بررسی شد.
فناوری؛ ضلع چهارم یادگیری
اعضای جلسه بر اهمیت فناوری بهعنوان ضلع چهارم یادگیری در کنار دانش، مهارت و نگرش تأکید کردند. در عین حال نسبت به خوشبینی افراطی درباره نقش فناوری هشدار داده و بر لزوم یافتن تعادل در بهرهبرداری از آن در نظام تعلیم و تربیت کشور تأکید شد.
آموزش و پرورش؛ اولویت رئیسجمهور
دکتر محسن حاجیمیرزایی، رئیس دفتر رئیسجمهور، با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از اصلیترین اولویتهای رئیسجمهور است، اظهار داشت: مسیر تحولات واقعی کشور از دل آموزش و پرورش میگذرد و هر دستاورد پایدار در عرصه ملی و بینالمللی نیازمند تحول بنیادین در این حوزه است.
پاسخ به انتقادها از تمرکز دولت بر آموزش
وی در واکنش به انتقادها مبنی بر تمرکز دولت بر آموزش در شرایط وجود چالشهای اقتصادی و سیاسی گفت: در دورههای گذشته به دلیل نگاه کوتاهمدت، از سرمایهگذاری بر آموزش غفلت شده است. توجه به آموزش و پرورش به معنای بیتوجهی به مسائل معیشتی و بینالمللی نیست، بلکه اقدامی بنیادین برای رفع ریشهای مشکلات کشور است.
کیفیت؛ مهمتر از کمیت در مدارس
حاجیمیرزایی با تأکید بر اینکه «صرف احداث فضای آموزشی کافی نیست» گفت: اگر آموزش کیفی در مدارس جریان نداشته باشد، حتی بهترین امکانات ساختمانی نیز نتیجهای نخواهد داشت.
تجربه کرونا و شتاب فناوری
وی با اشاره به تجربه دوران همهگیری کرونا خاطرنشان کرد: رشد پرشتاب فناوری امکان دستیابی سریعتر به عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت محتوا و فرصتهای یادگیری را فراهم کرده است.
قدردانی از تلاشهای وزارت آموزش و پرورش
رئیس دفتر رئیسجمهور در پایان از اقدامات وزارت آموزش و پرورش برای آغاز متفاوت سال تحصیلی جدید قدردانی کرد و گفت: مسیر تقویت زیرساختهای آموزشی و بهرهگیری از فناوریهای نوین با جدیت ادامه خواهد یافت.
منبع: ایلنا