تهران

مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: فصل بهار امسال در شرایطی به پایان رسید که با وجود بهبود نسبی کیفیت هوای تهران در ماه‌های فروردین و اردیبهشت، آلاینده ازن به عنوان آلاینده‌ای ثانویه، متهم ردیف اول آلودگی هوای پایتخت در ماه خرداد بود.
آخرین زلزله بزرگ در استان تهران با شدت ٧ ریشتر در سال ١٢٠٨ در دماوند رخ داد. این زلزله تلفات و ویرانی شدیدی به همراه داشت. به گفته محسن نادی مشاور سازمان مدیریت بحران شهر تهران، «دوره بازگشت زلزله بزرگ بین ١٨٠ تا ٢٠٠ سال است» و تهران در صد و نود و چهارمین سال خود در این زمینه قرار دارد.
شاخص کیفیت هوای تهران در روز پنجشنبه با شاخص لحظه‌ای ۸۷ در شرایط قابل قبول یا همان سالم قرار دارد اما پیش‌بینی می‌شود این شرایط تا انتهای امروز پایدار نباشد.
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در ساعات بعدازظهر امروز میزان سرعت باد در تهران افزایش پیدا می‌کند به شهروندان تهرانی هشدار داد از پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده، بنرها و تابلوها خودداری کنند.
کوچه های قدیمی و آسیب دیده شمیران با هدف شناسایی معضلات اجتماعی و استفاده بهینه از فضاهای بی دفاع شهری و تبدیل آنها به مکان های شاخص احیا و بازسازی می شوند.
فرماندار تهران از آمادگی ۳۸۵۰ شعبه برای اخذ رای از مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایتخت خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۱۲ شعبه به صورت سیار خواهند بود.

مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران نیز با اشاره به ورود تاکسی‌های برقی اظهار کرد: قیمت تاکسی‌های برقی بسیار بالاست و قاعدتا رانندگان بدون دریافت تسهیلات نمی‌توانند این ارقام را پرداخت کنند و باید تسهیلاتی در قالب ماده 12 بویژه از سوی وزارت نفت به آنها داده شود.
یک مقام مسئول آمار قابل تاملی درباره اجساد مجهول الهویه ارائه کرده است؛ از جمله اینکه خانواده ۴۰ درصد اجساد مجهول‌الهویه نیز بعد از شناسایی، به خاطر فقر یا اختلافات زناشویی و خانوادگی از گرفتن جسد خودداری می‌کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر تشدید ناپایداری‌های سامانه بارشی نسبت به احتمال وقوع سیلاب در ارتفاعات شمالی استان هشدار داد و گفت: مردم و گردشگران ضمن اجتناب از صعود به ارتفاعات از رودخانه‌های فصلی فاصله بگیرند.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: به مناسبت سی و پنجمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره) و به منظور ارائه خدمات مناسب به زائران و شرکت‌کنندگان در مراسم ارتحال، متروی تهران از شامگاه ۱۳ خرداد تا پایان مراسم در روز ۱۴ خرداد، خدمات‌رسانی ویژه‌ای را ارائه خواهد کرد.