مشروح اخبار

براساس نظرسنجی نشریه هیل از هر پنج آمریکایی، 4 نفر معتقدند که کشورشان در آستانه فروپاشی است. مسائلی نظیر نیازمندی انتقال قدرت به استقرار هزاران نیروی امنیتی و نگرانی در خصوص شکل‌گیری جنگ داخلی، اقتدار بایدن رئیس جمهور آمریکا را تحت شعاع قرار می‌دهد و همین امر سبب شده است که داوری‌ها درباره آینده آمریکا نیز تغییر کند.
سرهنگ جلیلیان در گفتگو با پرسون؛

دستگیری راننده خودرو با انواع تجهیزات پلیسی

سرهنگ جلیلیان در رابطه با دستگیری راننده خودرو پراید، گفت: در بازرسی از راننده، یک دستگاه شوکر وچند کارت بانکی و از زیر صندلی راننده  یک عدد تابلوی ایست دستی و باطوم مربوط به تجهیزات پلیسی و چاقوی سلاخی کشف و ضبط گردید.
عضو هیئت رییسه مجلس با بیان این که دولت صرفا 40 هزار میلیارد از بدهی خود به تأمین اجتماعی را پرداخته، گفت: دولت باید 90 هزارمیلیارد تومان از بدهی خود را به تأمین اجتماعی در سال 1400 بپردازد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: هرکدام از قوا وظایف و اختیاراتی دارند که قوه دیگر نباید در آن دخالت کند تا تداخلی پیش نیاید که منجر به بروز نگرانی شود.
گزارش پرسون از یک ممنوعیت صیادی؛

صید ترال هم به سیاست های دوگانه دچار خواهد شد؟!

«هر که بامش بیش، برفش بیشتر» همان قصه پر درد ماهیگیری، جنوب و صید ترال است. انگار هر که تورش بزرگتر، ماهی اش بیشتر. همان بلایی که سالهاست ترالرها به سر دریا آورده اند. ترال ها از کف دریا همه چیز را جمع می کنند
در واکنش رحیمی‌ جهان‌آبادی به تجمع عده‌ای مقابل مجلس؛

رهبری نگفتند از سازمان بهداشت جهانی خارج شویم

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجمع عده ای مقابل مجلس گفت که رهبری فقط ورود واکسن از دوکشور را منع کردند اما نگفتند از سازمان بهداشت جهانی خارج شویم و کلا واکسن وارد نکنیم و از کواکس هم خرید نکنیم.
پرش مرگ از ارتفاع 58 متری؛

داغ پلاسکو پس از گذشت چهار سال تازه شد

در روز گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پلاسکو اتفاقی رخ داد که مجددا داغ این حادثه فراموش نشدنی را تازه کرد. محمد بزرگی، چترباز مطرح کشور که قصد داشت با حرکتی نمادین یاد آتش نشانان شهید را زنده نگه دارد، در عین ناباوری خود نیز دچار حادثه شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد.
یادداشت/ در حالی که در نقاط مختلف کشور سازمان‌های متولی حفاظت از تنوع زیستی در حال برنامه‌ریزی برای حفاظت از یوزپلنگ‌، پلنگ، خرس سیاه، سمندر امپراتور و سایر گونه‌های ارزشمند جهت حفاظت از تنوع ژنتیکی اکوسیستم‌های متنوع کشورمان هستند در گوشه‌ای دیگری از کشور لودرها و ماشین‌آلات راه‌سازی در حال تخریب خانه این موجودات با ارزش در کوه سبلان می‌باشد.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نگاه مردم به بورس بلند مدت باشد، گفت: مردم آرامش خود را حفظ کنند، شرایط بازار سرمایه در بلندمدت به نفع کشور و مردم خواهد بود.
رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها تاکید کرد که متاسفانه در نگاه دستگاه های نظارتی بحث کنترل آلودگی هوا دورمانده و ما هیچ وقت در پی آن نبودیم که نقشه راه خود را تغییر داده و مسیر توسعه را به گونه ای طی کنیم که کمتر دچار این معضل شویم.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه ایران بزرگترین تولید کننده و صادرکننده بنزین در منطقه است گفت: به کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان، ارمنستان، اذربایجان، کردستان عراق به طور مستقیم بنزین صادر می کنیم.
پرسون وضعیت نابسامان فرهنگی و اجتماعی جامعه را بررسی می کند؛

«روزمرگی» بیماری جدید جامعه ایرانی/ اخبار ناخوشایند از آمارهای اجتماعی و فرهنگی

افزایش خشونت ها در جامعه حتی در بین خانواده ها، افزایش بی سابقه میزان طلاق، کاهش شدید سن اعتیاد و فحشا و بسیاری دیگر از ناهنجارها باعث شده است که جامعه ما را به لبه پرتگاهی بس عمیق بکشاند.

وضعیت آشفته صنعت خودرو بر کل صنایع زیرمجموعه از جمله قطعه‌سازی تاثیر منفی گذاشته است. تا آنجا که تعداد زیادی از فعالان این بخش، به‌جای تداوم فعالیت، ترجیح به کناره‌گیری و تعطیلی داده‌اند.
فریده سپاه منصور در گفت وگو با پرسون مطرح کرد:

تلویزیون خیلی دیر به سراغ وقایع دهه 60 رفت / کشتار منافقین جلوی چشمم است

فریده سپاه منصور بازیگر فیلم «مهمان مامان» گفت: در مورد وقایع دهه 60 شبکه های خارجی خیلی به نفع خودشان تبلیغ انجام دادند تا جنایت های آن سالها و فعالیت های منافقین را عادی جلوه دهند و تلویزیون خیلی دیر به سراغ به تصویر کشیدن این وقایع تاریخی افتاد.
نماینده مردم یزد، اشکذر خواستار شد؛

تامین امنیت لوله‌های انتقال آب به یزد توسط وزارت کشور

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس، ضمن انتقاد از قطع برق سامانه انتقال آب به استان متبوعش در شرق اصفهان، از وزارت کشور خواست تا امنیت خط لوله انتقال آب به یزد را تامین کند.
سازمان آگهی های پرسون