بحث روز

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در واکنش به معرفی خود به عنوان نامزد اصلی این حزب گفت: با توجه به اینکه حزب عضو جبهه اصلاحات است، منتظر نظر این جبهه هستیم و جبهه اصلاحات باید درباره نامزد نهایی تصمیم‌گیری کند.

از دل بحران تا تشویق هواداران به ثبت نام در انتخابات:

دکتر نامی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

آخرین خبر از تحولات انتخابات ۱۴۰۳ نشان می دهد که حامیان حفظ ترکیب و ساختار دولت شهید رئیسی در دولت جدید به شدت درحال ترغیب یاران صادق، وفادار، کاردان و مقبول شهید جمهور در عرصه انتخابات هستند و در آخرین تحولات شنیده شد که برخی از حامیان دولت محوریت را با چهره ای اجرایی و کاردان چون دکتر محمد حسن نامی میدانند و در حال تشویق او به ثبت نام در انتخابات ۱۴۰۳ هستند.
سخنگوی شورای نگهبان در آستانه آغاز ثبت‌نام نامزدهای چهاردمین دوره انتخابات ریاست جمهوری متن کامل مصوبه سال ۱۴۰۰ شورای نگهبان درباره «تعریف، معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبّر بودن نامزدهای ریاست جمهوری» را منتشر کرد.

در گزارش مرکز ارتباطات ستادکل نیرو‌های مسلح دومین گزارش هیئت عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه آمده است: با توجه به نمونه برداری و آزمایشات صورت گرفته از بقایا و قطعات بالگرد و نحوه پراکندگی آن‌ها و فواصل اجزاء جدا شده از بدنه اصلی، وقوع انفجار ناشی از خرابکاری در جریان پرواز و لحظات قبل از برخورد به دامنه ارتفاعات منتفی است.
با وجود اینکه محمدباقر قالیباف روز گذشته به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد، اما گمانه زنی ها همچنان درباره کاندیداتوری او در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد. با این حال یکی از نمایندگان مجلس در روایتی وضعیت کاندیداتوری قالیباف در انتخابات را تشریح کرد.
جلسه سران قوا به میزبانی سرپرست ریاست جمهوری و با حضور رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس شورای اسلامی، قائم مقام شورای نگهبان، معاون حقوقی رئیس جمهور، وزیر کشور و رئیس سازمان صدا و سیما برگزار شد.

کنعانی مقدم گفت: احتمالاً ۶ نفر کاندیدا خواهند شد و اگر جریان اصولگرایی می‌خواهد فرمان را از دست ندهد، ناچار است که اجماعی روی ۲ نفر داشته باشد. احتمال اینکه جریان‌های جدیدی از دل مجلس برای انتخابات ریاست جمهوری بیرون بیاید، وجود دارد. اما مجلس نباید دخالت کند و لیست بدهد.
آنگونه که شواهد پیداست، احتمالا یک وضعیت مثبتی کوتاه مدت را در هفته های آتی در بورس شاهد خواهیم بود تا دولت و رئیس جمهور جدید معرفی شده و فعالان بازار سرمایه بتوانند از انتخاب رئیس جمهور و وزیر اقتصاد بعدی سیاست دولت در بورس را پیش بینی کنند.
محمد کشتی‌آرای، کارشناس بازار طلا می‌گوید: با توجه به ثبات اقتصادی و سیاسی چه در حوزه بین‌المللی و چه در حوزه داخلی، اگر اتفاق خاصی رخ ندهد به نظر می‌رسد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه حداقل تا ۴-۵ روز آینده تغییری نداشته باشد و اگر هم تغییری داشته باشد بسیار جزئی خواهد بود.

مطرح ترین چهره ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1403

چه کسی رئیس جمهور ایران می شود؟ یکی از این 20 نفر؟

8 تیر ماه سال جاری کشور یکی دیگر از انتخابات حساس خود را پشت سر خواهد گذاشت. رئیس جمهوری در تراز انقلاب اسلامی انتظار مردم است. با این حال در تحلیل های این روزها رییس‌جمهور بعدی ایران به احتمال زیاد یکی از همین 20 نفر خواهد بود.
با آه و اشک و بدرقه میلیونی ایرانی ها و وداع پایانی مشهدی ها

پیکر آیت الله ابراهیم رئیسی در حرم امام رضا(ع) خاک شد و آرام گرفت

سرانجام آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در آخرین سفر استانی خود در حرم و صحن امام رضا(ع) آرام گرفت و ملت با پیکر خادم الرضا(ع) و شهید جمهور وداع کردند.
رسانه خبری و تحلیلی پُرسون آخرین لیست کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری که حاصل شنیده ها، گمانه زنی ها و لیست هوادران علاقمندان به کاندیداتوری برخی از چهره های سیاسی است را منتشر میکند و در صورت تمایل چهره های سیاسی نسبت به بروز رسانی و انتشار آن اقدام خواهد کرد.
عیسی زارع پور وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در گفتگو اختصاصی با خبرنگار پُرسون مشهد خاطره ای از شهید سید ابراهیم رئیسی نقل کرد.