بحث روز

پیرهادی گفت:هرچه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک می شویم شیب رقابت‌های کاندیداها تندتر و فضا تبلیغات هیجانی‌تر می شود،در این فضا باید توجه داشت که از فردای انتخابات ،زمان پاسخ گویی است و مردم تحقق وعده ها و شعارهای انتخاباتی را مطالبه خواهند کرد.
علیرضا زاکانی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افکار عمومی را به بازخوانی وقایع دوران ریاست جمهوری حسن روحانی دعوت کرد.

رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات استان تهران گفت: برگزاری تجمع انتخاباتی در استان تهران بدون هماهنگی با فرمانداری‌ها، ممنوع است.

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری یکی از مهمترین نکات برای ارتقا و جهش کشور را «فرصت زنان جامعه» دانست و گفت: کسب مقاومت و موفقیت های بزرگ در عرصه های مختلف مرهون نگاه بزرگ به زنان و جامعه است که می توانند نقش بسیار مهم، موثر و اساسی در مسیر پیشرفت کشور داشته باشیم.

موج دوم عمدتا با آغاز مناظره‌های انتخاباتی شکل می‌گیرد؛ مناظره‌هایی که در ۱۵سال گذشته تبدیل به مهم‌ترین میدان رقابت سیاسی کاندیداها شده و نخستین فرصت جدی برای ارتباط گرفتن با جامعه هدفی است که بالقوه امکان رای دادن به آنها و رقبای‌شان را دارند.

یکی از اعضای دفتر محسن رضایی با رد تصمیم گیری متمرکز برای نامزد نهایی جبهه انقلاب تاکید کرد: مقرر شده خروجی اجماع برآیند نظر همه چهره ها و جریانات باشد و از شخص محوری و تصمیم فردی اجتناب گردد. لذا آقای رضایی مکررا از همه جریانات و گروهها برای مشارکت فعال در فرایند وحدت دعوت کرده اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، کاندیدای انتخابات رئیس جمهوری در پاسخ به سؤال خبرنگار جماران در خصوص احتمال انصراف کاندیداهای اصولگرا، گفت: اساس نیاز امروز کشور و مطالبه رهبری «مشارکت» است.
وزیر کشور با بیان اینکه امیدوارم حداکثر مشارکت اتفاق بیفتد، تصریح کرد: از همه سلایق و گروه‌های سیاسی می‌خواهیم در میدان باشند و مردم را به شرکت در انتخابات دعوت و تشویق کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: وزیر خارجه‌ آمریکا در سنای این کشور گفت ایرانی ها توانسته اند راهبرد فشار حداکثری را شکست دهند، اما یک فرد باز می گوید ما نتوانسته ایم.

رییس ستاد مردمی سعید جلیلی در استان البرز گفت: گرایش مردمی به جلیلی افزایش یافته است و اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده شهدا امیدوار هستند حضور شخصیت‌هایی مانند جلیلی منجر به رفع مشکلاتشان شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یک مقدار جزیی‌تر و متناسب با مشکلات و دغدغه‌های مردم صحبت کنند و فقط کلی‌گویی نکنند.

دوشنبه شب؛ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ اولین مناظره ۶ کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با موضوع اقتصادی در ساختمان شیشه‌ای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
رئیس جمهور باید شناخت دقیقی از شرایط کشور داشته باشد و همچنین تحلیل آینده شناسانه ای نسبت به ایران و منطقه و جهان داشته باشد تا بتواند جهت گیری های کشور را بر اساس یک معماری به سمت نقطه پیشرفت متمرکز کند.

به نظر می رسد اگر هر نامزد ریاست جمهوری به سوالات زیر که برگرفته از واقعیت های حال حاضر اقتصاد ایران است پاسخ دهد می توان به چارچوب ذهنی مورد قبول وی در خصوص اقتصاد پی برد و ارزیابی نمود.