بحث روز

وزیر کشور در سفر به شهرکرد از آمادگی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: احتمالاً در چند کلان شهر دریافت رأی به صورت الکترونیکی خواهد بود و این منوط به تایید شورای نگهبان است.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به اینکه گفته می‌شود شورای نگهبان انتخابات را مهندسی می‌کند، گفت: ما نگاه حزبی، جناحی و گروهی به افراد نداریم و اساساً افراد را فارغ از خاستگاه سیاسی‌شان بررسی می‌کنیم؛ خود شخص را بررسی می‌کنیم و طبیعتاً اگر احراز صلاحیت شود، گروه‌های سیاسی می‌توانند او را به عنوان نماینده خود معرفی کنند؛ لذا مبنای ما قانون است و مهندسی بلد نیستیم و اساساً مهندس نیستیم.

محمود احمدی نژاد، رئیس دولت های نهم و دهم گفت: وقتی می گوییم نفت ملی است یعنی مال مردم است، باید مستقیما به جیب مردم برود.

در بیانیه شماره یک و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری:

ائتلاف وفاق ملی جوانان ایران اسلامی معیار انتخاب اصلح را مشخص کرد

ائتلاف وفاق ملی جوانان ایران اسلامی ولایت پذیری، انقلابی، جهادی و اجرایی بودن را معیار انتخاب اصلح می داند و پس از اعلام نهایی اسامی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا اصلی خود را اعلام میدارد.
علی‌رغم زودهنگام بودن برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم در پی شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور سابق، ویژگی حائز اهمیت آن، مشارکت فعال همه طیف‌های سیاسی است.
یکی از داوطلبان نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اگر در این عرصه حضور پیدا کردم با شناخت دقیق آمده‌ام و امیدوارم در صورت انتخاب بتوانم با برنامه‌ای که دارم و معتقدم قابل اجرا و عملیاتی است کشور را بیش از گذشته در همه سطوح اقتصادی، سیاسی و فرهنگی که همه اینها از مولفه‌های امنیتی و اثرگذار هستند، ارتقاء دهیم.

یکی از داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: آمده‌ام تا با برنامه و کارنامه بر مدار مردم زمینه رفع چالش‌ها فراهم شده و گره از اقتصاد کشور و سفره مردم باز شود و نگذاریم جریان تحریف را دوباره حاکم کنند.