رسانه‌های دیگر

از دل انتخابات ریاست‌جمهوری 1400، دولت جناب آقای رییسی بیرون آمد. این اتفاق برآیند همه عواملی است که سبب‌ساز آن شدند و نتیجه آن، محصول تلاش همه کسانی است که باعث به قدرت رسیدن ایشان شدند؛ حالا بعضی بیشتر و بعضی کمتر.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اصرار بی‌مورد بر نفی برجام، کوتاهی در اعلام صریح بی‌طرفی در جنگ اوکراین و ادامه سیاست نگاه یکطرفه به شرق و ایجاد تنش در روابط با غرب، تاکنون خسران‌های زیادی به کشور وارد کرده است.

یکشنبه، روزی عجیب در بازار آزاد ارز ایران بود. درحالی‌که ظهر دیروز قیمت هر دلار آمریکا در معاملات فردایی به بالای ۶۰هزار تومان رسیده بود، از ساعت ۱۵ با ورود صرافی‌ها به خرید و فروش با نرخ توافقی قیمت دلار مسیر بازگشت را تجربه کرد و هر دلار تا ۵۵ هزار تومان پایین آمد.
امروز هشتم اسفند ماه صد و دومین سالگرد امضای عهدنامه ۱۹۲۱ ملقب به پیمان مودت و دوستی بین ایران و روسیه در سال ۱۲۹۹ است.

سرکرده کومله با ادعای اینکه «ما دنبال فدرالیسم هستیم و آن را کتمان نمی‌کنیم و برای آن تلاش خواهیم کرد»، در حاشیه این نشست در مصاحبه با BBC گفت هنوز خیلی از احزاب و جریانات اپوزیسیون حاضر نیستند هویت‌های اتنیکی (قومی) و فرهنگ و زبانی را به‌رسمیت بشناسند.
مطابق بررسی‌ها در بودجه سال آینده بانک های دولتی موظف شدند که نسبت به فروش اموال مازاد خود به تشخیص وزیر اقتصاد اقدام کنند. همچنین به بانک‌ها اجازه داده می‌شود که با تصویب هیات وزیران در طرح‌های مهم کشور سرمایه‌گذاری کنند.
روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به رای ممتنع ایران به قطعنامه سازمان ملل در باره محکومیت روسیه در جنگ اوکراین نوشت: رأی ممتنع در جائی کاربرد دارد که رأی ‌دهنده تکلیف خود را نداند و تشخیص موضوع یا جوانب و عوارض آن برایش مشکل یا ناممکن باشد.

فدراسیون فوتبال که همچنان در حال تلاش برای استخدام سرمربی خارجی و در کنار آن فراهم کردن بودجه لازم برای اجرایی کردن این تصمیم خود است، در کنار این قضیه با ۷ مربی داخلی نیز تماس گرفته و از آنها خواهان ارائه برنامه برای هدایت تیم ملی تا پایان جام ملت‌های ۲۰۲۳ شد.
شاخص‌های بازار سهام روز گذشته با رکوردشکنی‌های تاریخی همراه بودند. شاخص کل با رشد ۹۶/ ۴درصدی، سومین رشد تاریخی خود را در مقیاس روزانه تجربه کرد و نماگر هموزن نیز بیشترین رشد تاریخی خود در بازه روزانه را از ابتدای محاسبه این شاخص تجربه کرد
روزنامه جمهوری اسلامی:

بازنشستگان توقع بیجا ندارند

خیابان جای بازنشستگان نیست. نباید جوری رفتار شود که مجبور باشند بر آسفالتی، پای بکوبند که به دست خود بر زمین پوشانده‌اند.
یکی از دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی این است که وضعیت بازارها و اقتصاد کشور در سال آینده به کدام‌سو حرکت خواهد کرد.
سفر امیرعبداللهیان به عراق و دیدار با مقام‌های بلندپایه این کشور فرصتی شد تا آخرین مواضع اصولی جمهوری اسلامی پیرامون مذاکرات وین تشریح شود و زنگ هشدار درباره تحرکات جدید کشورهای طرف مذاکره با بهره‌گیری از ابزار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به صدا درآید.