رسانه‌های دیگر

پشت پرده خروج وزیر آموزش از دولت؛

معزول یا مستعفی؟

معلمان و صاحب‌نظران حوزه آموزش و پرورش در گفت‌وگو با «اعتماد» از دلایل رفتار عجیب درباره حقوق معلمان و ریشه‌های کنار رفتن نوری می‌گویند.
در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۰ آزمون کشوری برگزار می شود و به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تغییراتی برای کاهش زمان برگزاری آزمون ها در حال برنامه ریزی است.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:از مجموع سخنان و مواضع ابراز شده توسط مسئولان در دو هفته اول سال جدید (1402) به روشنی فهمیده می‌شود حضرات قصد ندارند در سیاست‌های شکست ‌خورده خود در هیچیک از زمینه‌ها کوتاه بیایند!

سینمای اجتماعی ایران و همچنین سینمای نمایش خانگی در چند سال اخیر تصویری غالبا سیاه، کاریکاتوری، ناامیدانه و غیر واقعی و بدون راهکار از جامعه ایرانی ارائه داده است. البته این به آن معنا نبود که آثار اجتماعی منتقدانه و منصفانه نیست، اما این آثار به قدری انگشت‌شمارند که در بین انبوه آثار سیاه و غالبا کپی‌برداری شده گم شده‌اند.

امجد امینی، پدر مهسا امینی که نخستین دروغ‌های وی درباره بیماری‌های گذشته دخترش، زمینه‌ساز بروز جرقه‌های آشوب‌های سال گذشته بود، با پدر محمدمهدی کرمی، یکی از قاتلان شهید عجمیان که حکم اعدام وی اجرا شد، دیدار کرد.

تیم ملی فوتبال ایران که با امیر قلعه‌نویی وارد فاز تازه‌ای شده، این روزها مهیا می‌شود تا در دو دیدار دوستانه به ترتیب برابر روسیه و کنیا به میدان برود. این بازی‌ها از آن جهت اهمیت دارد که اولین مرحله از دگردیسی تیم ملی پس از جام جهانی است.
کیهان نوشت: مدیریت خانه سینما در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و فعلی این نهاد در عمل نشان دادند که امیدی برای اصلاح خانه سینما نیست.

جمهوری اسلامی نوشت:هیچ یک از مسئولان نظام جمهوری اسلامی و کارگزاران این نظام در 44 سال گذشته، به اقتصاد به عنوان زیربنا نگاه نکردند ولی وضعیت اقتصادی کشور نشان می‌دهد آن را حتی مقدمه رسیدن به هدف هم نمی‌دانند.

بازارهای دارایی در سال ۱۴۰۱، سرگذشت پر افت‌وخیزی داشتند. در حالی که میزان بازدهی ارز و طلا در سال ۱۴۰۰ به سختی دورقمی می‌شد، در سال جاری میزان بازدهی برخی از دارایی‌ها نظیر ربع‌سکه از ۱۵۰ درصد نیز عبور کرد.
بلیت هواپیما نیست؛ شاید این جمله کوتاه را این روزها زیاد شنیده باشیم، اما علت اصلی این اتفاق که هر سال (منهای دو سالی که کشور با کرونا درگیر بود) در آستانه نوروز و تعطیلات تابستانی تکرار می‌شود، چیست؟
تناقض در آمارهای رشد اقتصادی

بالاخره تولید ناخالص داخلی چقدر است؟

در سال‌های اخیر تناقض آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار بارها سوال‌برانگیز شده، اما هیچ‌گاه بانک مرکزی توضیح شفافی در این باره ارایه نکرده است.
جناح اصولگرا، قاعدتا بخش معتدلش از هرگونه تنش‌زدایی در سیاست خارجی استقبال می‌کند، اما بخش تندرو جریان اصولگرا، از جمله حامیان دولت، اگرچه جشن می‌گیرد و بشکن می‌زند و آن را نمره خوبی در کارنامه دولت می‌داند، پیشینه‌اش نشان می‌دهد، نمی‌تواند خوشحال باشد.
کیهان نوشت:رفتار درست و رو به جلوی عربستان را با ادبیات برخی سیاسیون غربگرا در ایران مقایسه کنید که بلافاصله پس از انتشار خبر توافق نوشتند و گفتند ایران باید بدون فوت وقت سراغ مذاکره با آمریکا درباره برجام و FATF و اوکراین برود و گرنه توافق با دیگران بی‌فایده است(!)

روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان همواره با فراز و نشیب زیادی همراه بوده است و با توافق دهم مارس در چین، ریاض و تهران وارد مرحله جدیدی از تنش زدایی پس از هفت سال قطعی روابط، شدند.

در سلسله اختلاف‌های جریان‌های ضدایرانی بر سر منشور ادعایی خود، کمیته مرکزی گروهک تروریستی-مارکسیستی کومله، ضمن متوهم توصیف کردن عبدالله مهتدی، دبیرکل خود، اعلام کرد که امضای مهتدی به عنوان دبیرکل کومله در پای این منشور، هیچ‌گونه ربطی به کومله ندارد!