رسانه‌های دیگر

بررسی آخرین وضعیت اجرای پروژه فیبر نوری حاکی از آن است که ۴ استان در صدر پوشش قرار دارند و برای رسیدن به هدف تعیین شده در سال ۱۴۰۴، باید در سال جاری حداقل به پوشش ۱۰ میلیون خانواری رسید.

پس از حدود دو سال از اجرایی شدن قانون جدید چک، بررسی آمار این ابزار پرداخت اعتباری در اسفند۱۴۰۱ نکات جالبی دارد
امنیت شغلی کارگران به‌عنوان یک مؤلفه مهم در دستورکار وزارت کار قرار گرفته و رئیس‌جمهور نیز با مهم تلقی کردن این موضوع، خواستار رسیدگی سریع به آن شده است.
با کنار رفتن سید رضا فاطمی‌امین از وزارت صمت، حالا دولت باید برای سه وزارتخانه آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت گزینه‌های پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند.

سال جاری تحت عنوان «مهار تورم و رشد تولید» نام‌گذاری شده است. تحقق مهار تورم مستلزم آن است که آمارهای این حوزه در دسترس کارشناسان و فعالان اقتصادی قرار بگیرد
بازار ساخت‌وسازهای مسکونی در پایتخت، هشتمین سال متوالی رکود را هم به ثبت رساند. آمار اولیه از حجم صدور پروانه ساختمانی در۱۴۰۱ نشان می‌دهد، سال گذشته عملیات احداث کمتر از ۶۵ هزار واحد مسکونی در تهران آغاز شد.
انتقاد جمهوری اسلامی از ابراهیم رئیسی

خدا نکند مردود شوی اما...

خردادِ امتحانات" که دارد می‌گذرد امیدواریم برای "شهریورِ امتحانات" آقای رئیس‌ جمهور به کابینه به ویژه مردانِ اقتصادیش تکانی بدهد.
روزنامه ایران ضمن حمله به نماینده ای که ادعا کرده وزیر صمت 75خودرو شاسی بلند در اختیار مجلس گذاشته است، نوشت:طرح ادعای کذب علیه دولت و مجلس از سوی علیرضابیگی را فارغ از نتیجه رسیدگی‌ های قضایی و نظارتی به ادعای او باید اوج سیاست‌زدگی دانست که در هفته‌های اخیر بر رفتار بخشی از نمایندگان مجلس حاکم شد.

جریان اصولگرا به اندازه‌ای درگیر تشتت است که شاید از سال 1401 به بعد دیگر نتوان نام «جریان» بر آن گذاشت و باید با عنوان «محفل» از آن یاد کرد، چراکه اختلاف‌ها به اندازه‌ای پررنگ و تعدد سلیقه‌ها و گعده‌ها به اندازه‌ای زیاد شده است که عنوان جریان به سختی با وضعیت فعلی آنها تطابق دارد.
جدیدترین آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار اروپا(یورو استات) نشان می‌دهد تجارت ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در دو ماهه نخست سال جاری میلادی به ۷۶۱ میلیون یورو رسیده است.

با توجه به نظرسنجی‌های اخیر، سوال اصلی این است که چرا مردم آمریکا و حتی هم‌حزبی‌های رئیس‌جمهور کنونی و پیشین این کشور، تمایلی به حضور مجدد آن‌ها در کاخ سفید ندارند؟

محمد خاتمی از چهره‌های هدایتگر آشوب‌های خیابانی سال 1388 که تلاش داشت با وتوی رأی جمهور مردم ایران به نفع یک جناح سیاسی رویه‌ای مخرب را در جمهوری اسلامی ایجاد نماید، روز سه‌شنبه در دیدار با جمعی از روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب مدعی شد «امروز شاهدیم جمهوری اسلامی به سمت حکومت اسلامی تمایل پیدا کرده است.»

کیهان نوشت: در اغتشاشات پاییز گذشته، آن همه آتش‌افروزی و جنایت، نه به خاطر فوت یک دختر بازداشت شده بود و نه به خاطر هیجانات جوانی و... بلکه دلیل اصلی، ترس دشمنان و مقابله با تشکیل تمدن نوین اسلامی در مقابل تمدن به بن‌بست رسیده رنسانسی غرب بود .

قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی با گذشت حدود سه سال همچنان به بهانه نبود زیرساخت‌های شناسایی و بازدارنده نبودن مبالغ مالیاتی به طور کامل اجرا نشده است، البته هر سال در نیمه نخست که فصل جابه‌جایی اجاره‌نشینان یا رونق بازار خرید و فروش مسکن است، دولت تبلیغات می‌کند و از قوانین سختگیرانه شناسایی خانه‌های خالی یا صاحبان خانه متخلف سخن می‌گوید، اما بعد از گذشت چند ماه طرح‌ها به بایگانی سپرده می‌شود.
انتقال دوباره بازار مسکن چین به ریل «رونق تورمی» که اواخر سال گذشته میلادی با صدور فرمان ۱۶ماده‌ای رئیس‌جمهور این کشور اتفاق افتاد، گروه ذی‌نفع این مدل سیاستگذاری را برنده ماجرا کرده و خریداران مصرفی را در گروه بازنده نشانده است.
حقوق اساسی فردی شامل حقوق زنان، ساختار سیاسی مانند ساختار سیاسی کشور شامل قوانین اساسی و مسائل امنیتی مانند برخی مسائل امنیتی مانند تصمیمات درباره عملیات نظامی و افزایش بودجه دفاعی و سیاست‌های مالی قابل طرح برای رفراندوم نیستند!

فرشاد طولابی پاسداری که بدنبال ترور خاتمی بود؛

قصد ترور خاتمی در فرانسه را نداشتم، دروغ محض است

به دنبال انتشار مصاحبه فرشاد طولابی پاسداری که پس از رئیس جمهورشدن خاتمی بدنبال ترور او بود بگومگوهایی در رسانه ها مطرح شد، از جمله اینکه حسین شریعتمداری مدعی شد که او طرح ترور خاتمی را به مسئولان اطلاع داده و پاسدار یادشده دستگیر شده است.
رسانه شهرداری تهران درباره دیدار اخیر رهبری انقلاب با دانشجویان نوشته است: یکی از دانشجویان خواهان محاکمه بانیان وضع موجود می‌شود و دیگری از عملکرد سران 3قوه و ناهماهنگی میان آنان انتقاد می‌کند. رهبرمعظم انقلاب نیز به این نقدها واکنش نشان دادند و بخشی از زمان سخنرانی خود را به آن اختصاص می‌دهند.