رسانه‌های دیگر

کیهان نوشت: در اغتشاشات پاییز گذشته، آن همه آتش‌افروزی و جنایت، نه به خاطر فوت یک دختر بازداشت شده بود و نه به خاطر هیجانات جوانی و... بلکه دلیل اصلی، ترس دشمنان و مقابله با تشکیل تمدن نوین اسلامی در مقابل تمدن به بن‌بست رسیده رنسانسی غرب بود .

قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی با گذشت حدود سه سال همچنان به بهانه نبود زیرساخت‌های شناسایی و بازدارنده نبودن مبالغ مالیاتی به طور کامل اجرا نشده است، البته هر سال در نیمه نخست که فصل جابه‌جایی اجاره‌نشینان یا رونق بازار خرید و فروش مسکن است، دولت تبلیغات می‌کند و از قوانین سختگیرانه شناسایی خانه‌های خالی یا صاحبان خانه متخلف سخن می‌گوید، اما بعد از گذشت چند ماه طرح‌ها به بایگانی سپرده می‌شود.
انتقال دوباره بازار مسکن چین به ریل «رونق تورمی» که اواخر سال گذشته میلادی با صدور فرمان ۱۶ماده‌ای رئیس‌جمهور این کشور اتفاق افتاد، گروه ذی‌نفع این مدل سیاستگذاری را برنده ماجرا کرده و خریداران مصرفی را در گروه بازنده نشانده است.
حقوق اساسی فردی شامل حقوق زنان، ساختار سیاسی مانند ساختار سیاسی کشور شامل قوانین اساسی و مسائل امنیتی مانند برخی مسائل امنیتی مانند تصمیمات درباره عملیات نظامی و افزایش بودجه دفاعی و سیاست‌های مالی قابل طرح برای رفراندوم نیستند!

فرشاد طولابی پاسداری که بدنبال ترور خاتمی بود؛

قصد ترور خاتمی در فرانسه را نداشتم، دروغ محض است

به دنبال انتشار مصاحبه فرشاد طولابی پاسداری که پس از رئیس جمهورشدن خاتمی بدنبال ترور او بود بگومگوهایی در رسانه ها مطرح شد، از جمله اینکه حسین شریعتمداری مدعی شد که او طرح ترور خاتمی را به مسئولان اطلاع داده و پاسدار یادشده دستگیر شده است.
رسانه شهرداری تهران درباره دیدار اخیر رهبری انقلاب با دانشجویان نوشته است: یکی از دانشجویان خواهان محاکمه بانیان وضع موجود می‌شود و دیگری از عملکرد سران 3قوه و ناهماهنگی میان آنان انتقاد می‌کند. رهبرمعظم انقلاب نیز به این نقدها واکنش نشان دادند و بخشی از زمان سخنرانی خود را به آن اختصاص می‌دهند.
ساده‌اش این است که می‌خواهند سفت بگیرند تا وضعیت پوشش برخی ازخانم‌ها از این هم که هست ضعیف‌تر نشود و این معنا درنگاه اول منطقی به نظر می‌رسد ولی در و دیوار و تاریخ و علوم انسانی و اجتماعی گواهی می‌دهند که موضوع ساده نیست.
سال‌هاست رسانه‌های جهان سلطه و اربابانشان بر طبل رفراندوم یا همه پرسی در جمهوری اسلامی می‌کوبند، در حالی که نظام اسلامی ایران، در طول تاریخ، تنها نظام منبعث از یک انقلاب به شمار می رود که با همه‌پرسی یا رفراندوم و کسب بیش از 98 درصد از آرای ملت تاسیس شد.
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود با اشاره به ایجاد محدودیت برای نخبگان نوشت:محدود ساختن نخبگان توسط حکومت‌ها معمولاً تا زمانی است که آنان در قید حیات هستند و بعد از وفاتشان صاحبان قدرت تلاش می‌کنند به نحوی آنها را به نفع خود مصادره کنند و یا لااقل کاری به آنها نداشته باشند.

بیش از 8 میلیون خانواده، دوباره باید لباس های گرمشان را از چمدان ها بیرون بیاورند؛ نه به‌ خاطر سرمای جزئی آخرین روزهای بهار، بلکه به‌خاطر لرزه ای که تمدید اجاره خانه ها بر تنشان خواهد انداخت و طرح ها و برنامه های دولت های مختلف هم هنوز نتوانسته است این بیماری و درد مزمن هر ساله شان را درمان کند.
انتشار اخبار و تصاویر سفر رضا پهلوی به سرزمین‌های اشغالی فلسطین نشان می‌دهد او گرچه از سوی حامیانش، شاهزاده یا رضاشاه نامیده می‌شود، اما سطح استقبال و پذیرایی از او در تل آویو در حد یک شهروند عادی است و طبعاً تحقیرآمیز تعبیر می‌شود.
دماسنج دلاری قیمت مسکن، در شروع سال جدید به علت «توقف انتشار آمار رسمی از نبض معاملات ملک»، بیش از گذشته مورد توجه فعالان این بازار قرار گرفته است.
در اکثر کشورهای صاحب‌سبک فوتبال دنیا فدراسیون‌ها برای انتخاب مربیان رده‌های سنی پایه سراغ مربیانی می‌روند که شناخت کاملی از بازیکنان این رده داشته و مهم‌تر از همه سابقه طولانی کار کردن با بازیکنان جوان را دارند.
عربستان دیگر آن اعتماد کورکورانه به آمریکا را ندارد و به اندازه کافی به بلوغ رسیده تا درس تاریخ را متوجه شود که حمایت آمریکا کافی نیست و از نظر تاریخی و جغرافیایی، الگوی سرنگونی شاه ایران دور نیست.