رسانه‌های دیگر

آیت الله خاتمی گفت: این روزها در فضای مجازی مشاهده کردم که برخی از بی‌حجاب‌ها به افراد با حجاب‌ها متعرض می‌شوند و بی‌حجاب‌ها افراد با حجاب را کتک می‌زنند. به مسئولان محترم با صراحت می‌گویم، این موضوع قابل تحمل نیست که در نظام جمهوری اسلامی افراد باحجاب به همراه فرزندانشان کتک بخورند.
آمار مشارکت پایین، سال‌های سال به کابوس سیاسی شباهت داشت اما در دو انتخابات 1398 و 1400 از آن حساسیت‌زدایی شد و عده‌ای به این تئوری روی آوردند که انتخابات حداقلی با نتیجه از پیش تعیین شده بهتر از آن است که ریسک مشارکت بالا به جان خریده شود.
شایعات و گمانه‌زنی‌ها مبنی بر آن است که بعضی می‌گویند: «زاکانی استعفای خود را به مهدی چمران و پرویز سروری تقدیم کرده است.
شورش واگنر نشان داد آدم‌کش‌ها و اراذل و اوباش هرگز قابل اعتماد نیستند و پشتوانه واقعی حکمرانان فقط مردم هستند کمااینکه توپ و تانک و تجهیزات نظامی نیز اگر با پشتوانه مردمی همراه نباشند، ارزش ندارند و کاری از آنها ساخته نیست.
نگرانی روزنامه دولت از پیشنهاد حجاریان برای استعفای رئیسی

این دولت که پای کار است، چرا باید برود؟

روز گذشته گفت‌وگویی از سعید حجاریان در روزنامه اعتماد منتشر شد که جز پیام یأس برای بدنه اجتماعی، ناتوانی از کنش سیاسی و امتناع تأثیرگذاری کنشگران اصلاح‌طلب بر عرصه عمومی معنای دیگری نداشت. با این همه، «مغز متفکر» جریان اصلاحات، به جای نگریستن در آینه و دقت در این مسأله که براستی دلیل عبور مردم از این جریان سیاسی چیست، راهکاری محیرالعقول پیشنهاد کرد: استعفای دولت سیزدهم!
پس از مطالبی که جواد ظریف اخیراً در کلاب‌هاوس مطرح کرد، حملات به او هم از در و دیوار فرو ریخت و دوباره برجام، لعنتی شد و کار ظریف خیانت در حق ملت. همان برجامی که مخالفان قبلی برجام در دوره جدید با دست پس می‌زنند و با پا پیش می‌کشند؛ البته حرکت دستشان دیده می‌شود و حتی صدایش بلند است، اما کسی پا را نمی‌بیند. بگذریم که تاریخ بهترین داوری کننده در مورد افراد خائن و خادم است.
حمله شدید روزنامه اصولگرا به انتصاب مومن نسب به سمت جدید

دبیر ستاد امر به معروف باید عاقل و بااخلاق باشد

ستاد امر به معروف و نهی از منکر با کج‌سلیقگی، به ظرافت‌ها توجهی نداشته و با روی کار آمدن چهره‌های نامناسب در مقام مسئولیت دبیر ستاد، امر به معروف و نهی از منکر را به برخوردهای قهری یا ایجاد حواشی و تفرقه در جامعه تبدیل کرده‌اند.
«ما یک ویرانه تحویل گرفتیم» جمله‌ای است که تقریبا در ادبیات دولت‌های مختلف مشترک است. اما تیم رسانه‌ای دولت باید به‌طور جدی به این مساله فکر کند که تمرکز بیش از حد بر این موضوع و غفلت از نگاه ایجابی چقدر در افکار عمومی کار می‌کند؟
حمایت‌های همه ‌جانبه رهبری از دولت سیزدهم این تصور را در افکار عمومی به وجود آورده که این دولت به توصیه‌های رهبری بدون کم و کاست عمل خواهد کرد و هیچیک از رهنمودهای ایشان را نادیده نخواهد گرفت.
در مجموعه تلویزیونی «نیکان» که در نسخه اولیه‌اش حتی به انقلاب اسلامی هم کنایه زده، برای القای بحران، به جعل تیتر روزنامه کیهان هم پرداخته است و تیتر یک روزنامه مدعی اصلاح‌طلبی را به‌جای تیتر کیهان نمایش داده است!
شبکه دولتی انگلیس که پاییز سال گذشته، نقش ویژه‌ای در تحمیق مخاطبان برای آشوب‌افکنی داشت، اعتراف کرد آنچه در اغتشاشات رخ داد، هیچ شباهت و نسبتی با سرنگونی نداشت و خیال براندازی بیشتر یک ذهنیت بود.
روزنامه جمهوری اسلامی به نامه رئیس ستاد اقامه نماز خطاب به رئیس جمهور درباره ایحاد ساختار سازمانی برای ترویج نماز و در نظر گرفتن طرح و بودجه برای کارهای فرهنگی واکنش نشان داد.
در خبرها آمده بود که اخیراً سفارت عربستان در یکی از هتل های مدرن و مجلل شمال تهران شروع به کار کرده است،اقدامی که هرچند در عرصه روابط بین الملل و تجربه های دیپلماتیک غیر معقول نیست، اما به نظر می رسد خود دارای پیام های معنی داری باشد.