رسانه‌های دیگر

شبکه الجزیره می‌گوید ایران به آمریکا پیغام داده: «حمله به خاک ایران، خط قرمز است و چنین حمله‌ای با پاسخ مناسب مواجه می‌شود. ایران به دنبال جنگ نیست اما با هرگونه ماجراجویی آمریکایی مقابله خواهد کرد».
محمد جواد ظریف درباره عملیات توفان الاقصی گفت: حماس یک اقدام اصیل انجام داد اقدامی با خواست فلسطینی، با دلایل فلسطینی و با زمینه‌های فلسطینی. جنایات اسرائیل بعداز سال ۲۰۰۵ روزانه در غزه ادامه داشته است.
بعضی از فعالان و کنشگران اقتصادی و اجتماعی؛ یا از روی فقدان دانش یا آگاهی توأم با ناراستی و فقدان صداقت اجتماعی از دیرباز تاکنون، البته این روزها با حدت و شدت بسیار بیشتر، آمارها و ارقامی را در قیاس با وضعیت اقتصادی مردم بیان می‌کنند تا هم خود و هم مردم، به‌ویژه دهک‌های پایین جامعه را متقاعد کنند که وضعیت مردم ایران در قیاس با بسیاری از کشورها ازجمله کشورهای منطقه اگر بهتر نباشد، بدتر هم نیست و حتی قیمت بعضی از اقلام اساسی مانند بنزین، نان، گوشت مرغ، تخم‌مرغ، گوشت قرمز یا مواد لبنی بسیار پایین‌تر است.
درباره سرلیستی طیف مدعیان اعتدال و اصلاحات در تهران، اختلاف نظر وجود دارد. در حالی که برخی اصلاح‌طلبان گفته‌اند علی مطهری سر لیست خوبی است، حزب اعتدال و توسعه از دبیرکل خود یعنی نوبخت حمایت می‌کند.
سال ۹۳، اخباری مبنی بر به فروش رفتن یا سرقت آرشیو صدا و سیما منتشر شد. در ماه‌ها و سال‌های بعد، شبکه خارج نشین منوتو با تولید و پخش مستندها و برنامه‌های تاریخی، از جمله تونل زمان، مستند انقلاب ۵۷ و رضاشاه، بر این ظن صحه گذاشت که آرشیو فروخته شده یا به سرقت رفته صدا و سیما، در اختیار این شبکه است.
در حالی که از رقم ۶۶۴هزارمیلیارد تومان هزینه‌های پیش‌بینی‌شده برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های دولتی در سال ۱۴۰۳، سهم اعتبارات دولتی در تامین هزینه‌های مزبور تنها کمتر از ۸درصد است، چرا باید این سرمایه‌گذاری به‌عنوان بخشی از گردش مالی شرکت‌های دولتی به تصویب دولت و قانون‌گذار برسد؟
پرتاب ۱۱ ماهواره ظرف مدت ۲ سال، دستیابی به مدار ۷۵۰ کیلومتری برای نخستین بار و تزریق موفق و همزمان سه ماهواره در مدار از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در حوزه فضایی است.
دولت چین از جمهوری اسلامی ایران خواسته مانع اقدامات انصارالله یمن علیه کشتی‌ها شود. براساس همین خبر، چین ایران را تهدید کرده است که اگر انصارالله را به خودداری از حمله به کشتی‌ها تشویق نکند، روابط ایران و چین دچار مشکل خواهد شد.
تبلیغات بانک‌ها برای اعطای تسهیلات به مشتریان حقیقی، در چند ماه اخیر بسیار افزایش یافته است. چندین بانک معروف، مدعی شده‌اند که امکان ارائه تسهیلات وام به مشتریان حقیقی خود، یعنی مردم عادی، با شرایط بسیار مطلوب و ارقام میلیارد ریالی را فراهم کرده‌اند.
دولت در دو سال گذشته، ده‌ها هزار میلیارد تومان پول بی‌زبان مردم را به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم صرف مسئله فرزندآوری کرده است ولی آمار فرزندآوری نه‌تنها هیچ پیشرفتی نداشته، بلکه عقبگرد هم داشته است .
در روزهایی که بحث و گفت‌وگو پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تایید یا رد صلاحیت چهره‌های سیاسی از احزاب و جناح‌های گوناگون و ضرورت حفظ تنوع و فرصت انتخاب واقعی بین گزینه‌های متنوع داغ بود، شورای نگهبان با اعلام اسامی تاییدصلاحیت‌شدگان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان گل طلایی خود را در دقایق آخر وقت تلف شده زد و همه را متحیر و انگشت به دهان گذاشت.
ظاهراً تا زمانی که خزانه دولت از دلار یا یورو خالی نشود یا دیگر امکان ارزان‌فروشی ارز خارجی را از دست ندهد، کشور و ملت و کشاورز و تولیدکننده و تاجر و کاسب و مردم کوچه و بازار و حتی قوه قضائیه، از شر خسارت و زحمت و فساد چندنرخی‌بودن قیمت ارز خلاصی نخواهدیافت.
«بر اساس گفته‌های منابع مطلع، آمریکا بر این باور است که سیاست خارجی منطقه‌ای ایران، نشانه‌هایی از پیشروی بیش از حد نشان می‌دهد. یکی از مقامات آمریکایی به حمله ایران به کردستان عراق اشاره کرد».