آسیا

در پی پیشرفت چشمگیر چین در برنامه‌های فضایی و توسعه موشک‌ها، "بیل نلسون" رئیس آژانس فضایی ایالات متحده(ناسا) به تازگی ادعا کرده است که چین در دزدی پیشرفت کرده است.
واقعیت این است که ایران همواره برای روسیه اولین خاکریز بوده و در حوزه‌های مختلف هم این اتفاق است. رابطه‌ای که به طور مشخص دیدگاه ایرانی‌ها به آن، نسبت به دیدگاه روس‌ها متفاوت است.
معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت، زرادخانه مدرن و موثر روسیه جاه‌طلبی کسانی که به‌دنبال جنگ جهانی سوم هستند را فرو می‌نشاند.
گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد گفت: ایران مشمول گسترده تحریم‌های بوده است و آمریکا تحریم‌های مالی و تجاری بزرگی را از دهه ۱۹۷۰ علیه ایران اعمال کرده است و اقداماتی را انجام داده که ایران را از نظام مالی و تجاری جهان منزوی کند. در سال ۲۰۱۰ خیلی از بخش‌های اقتصادی را هدف قرار داد. تحریم آمریکا هدفش بانک مرکزی ایران بود.
پس از اعلام رسمی نتایج انتخابات لبنان مشخص شد که ادعای رسانه‌های مخالف مقاومت مبنی‌بر شکست حزب‌الله، واقعیت ندارد.
رئیس‌جمهور روسیه گفت کشورش مشکلی با فنلاند و سوئد ندارد و ورود آن‌ها به ناتو تهدیدی ایجاد نمی‌کند، اما در عین حال افزود چنین اقدامی باعث پاسخ و اقدامات واکنشی می‌شود.
چین در نظم جدید جهانی، قرار نیست مانند آمریکا نقش پلیس بین‌الملل و یا مدیر و حتی پلیس جهان را ایفا کند.
ایهود باراک نخست وزیر پیشین اسرائیل پیش بینی کرد که این رژیم هشتادمین سالگرد تاسیس خود را نخواهد دید و در دهه هشتم از عمر خود دچار فروپاشی تدریجی خواهد شد.

آخرین گلوله باقیمانده برای نجات توافق هسته‌ای» عبارتی است که جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با آن سفر انریکه مورا، معاون خود به تهران را توصیف کرد.
شیرین ابوعاقله از خبرنگاران کهنه‌کار فلسطینی است که به دلیل پوشش خبرهای فلسطین از دهه ۱۹۸۰ میلادی تاکنون در جهان عرب بسیار شناخته‌شده است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر خارجه ایران در تماس است و معاون وی هم به ایران آمده است تا شاید برای باز کردن گرهی که با بازی‌های غربی‌ها روی گرهی دیگر آمده است، چاره‌ای پیدا شود.
بشار اسد رئیس‌جمهور جمهوری عربی سوریه طی یک سفر ناگهانی به دیدار مستقیم فرماندهی کل قوا رفته و با معظم له در باره موارد مهم دوجانبه بین ایران و سوریه به گفت وگو پرداخت، در این جلسه مهم ریاست محترم جمهور و فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران نیز حضور داشتند.
نخست وزیر صهیونیستی در واکنش به کشته شدن خبرنگار شبکه الجزیره مدعی شد که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افراد مسلح فلسطینی با شلیک بی هدف باعث کشته شدن این خبرنگار شدند!
انریکه مورا هماهنگ کننده گفت‌وگوها در وین بعد از توافق اخیر بورل و امیرعبداللهیان قرار است برای دومین بار در سال جاری به تهران بیاید و به گفته خطیب‌زاده کارویژه‌اش انتقال پیام است
چالش یا به تعبیر غربی‌ها بن‌بست درروند مذاکرات هسته‌ای در ماه‌های اخیر آنگاه به اوج خود رسید که طرف غربی با هدایت صهیونیست‌ها و با تصور به تسلیم کشاندن مردم ایران در راستای فزون‌خواهی‌های امریکا با طرح دوگانه سپاه و مردم تلاش کرده بودند
اهمیت سفر چند روزه مورا به تهران در تلاقی آن با سفر جمعه آینده «شیخ تمیم بن جابر آل ثانی» امیر قطر به تهران پیش از سفر دوره‌ای او به آلمان، بریتانیا و دیگر کشورهای اروپایی دوچندان شده است.
با توجه به نقش اتحادیه اروپا در زمینه مبادله دیدگاه‌‌‌های تهران و واشنگتن، سفر انریکه مورا به تهران می‌تواند گام جدیدی برای رایزنی‌‌‌های سازنده پیرامون موضوعات اندک ولی مهمِ باقیمانده تلقی شود.