آسیا

معاون وزیر امور خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) پس از دیدار با شرکای کشور خود در ناتو و اتحادیه اروپا مدعی شد که جزئیاتی از «حمایت قابل‌ توجه» چین از پایگاه صنعتی نظامی روسیه را به متحدان خود ارائه کرده است.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتقاد از احتمال صدور حکم بازداشت برای وی و «یواو گالانت» وزیر جنگ این رژیم توسط دیوان کیفری بین‌المللی، این اقدام دیوان را یهودی ستیزی و مایه ننگ دانست.

ایالات متحده آمریکا در راستای ادعاهای مطرح شده مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک از سوی ایران به روسیه در جنگ علیه اوکراین، مدعی شد که ده‌ها نیروی نظامی روسیه برای استفاده از سیستم موشک بالستیک کوتاه برد در ایران آموزش دیده اند.

دبیرکل اتحادیه عرب در اظهاراتی ضمن انتقاد از ناتوانی جامعه بین‌المللی در زمینه توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، توقف این جنایات را یک خواسته جهانی دانست.

مدیر ارتباطات دولتی غزه گفت که اشغالگران با موشک‌های غول پیکر ساخت آمریکا که برای در هم کوبیدن کوه‌ها طراحی شده بودند، به چادرها در «مواصی» خان یونس در جنوب نوار غزه حمله کردند.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه عنوان کرد که واشنگتن رزمایش نظامی مشترک روسیه و چین در آسیای شرقی را دنبال می‌کنند و در لحظه هیچ نگرانی در این زمینه ندارد.

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: روس‌ها در جنگ با اوکراین مناطقی که تا الان تصرف کرده‌اند را از دست نخواهند داد و حملات اخیر نیروهای روس برای تثبیت مواضع این کشور است.

وزارت خارجه اوکراین به دنبال طرح ادعای مجدد ارسال موشک از تهران به مسکو، از احضار کاردار ایران در اوکراین خبر داد.
مسئله شکست سیاسی و فشار نظامی «اسرائیل»، از این جا سرچشمه می‌گیرد که فرماندهی نظامی این رژیم سعی می‌کند از آن عبور کند تا بر روی اختلافات داخلی خود سرپوش بگذارد و ملت فلسطین نیز در زیر سایه اشغال تلاش می‌کند تا به استقلال خود دست پیدا کند.

سازمان آگهی های پرسون