آسیا

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از آنکه کشته شدن فعال زن ترک امریکایی در کرانه باختری را از سوی اسرائیل تصادفی خواند، روز چهارشنبه به وقت محلی کشته شدن او را از سوی اسرائیل «کاملا غیرقابل قبول» دانست و خواستار پاسخگویی کامل تل آویو شد.

سفارت افغانستان در نروژ قرار است روز پنجشنبه بسته شود و این دومین سفارتخانه‌ای است که اعلام کرده تعطیل می‌شود.

دولت و مقامات آمریکا به دلیل مشارکت در واقعه تروریستی پیشین سیستان و بلوچستان در شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل تهران به پرداخت ۴ میلیارد و ۱۳۰ میلیون دلار محکوم شد.
طالبان از آغاز «پروژه مهم» خط لوله تاپی که گاز را از ترکمنستان به کشورهای افغانستان، پاکستان و هند انتقال می‌دهد، خبر داد.

دولت انگلیس در تداوم مواضع خصمانه این کشور علیه روسیه، ۱۰ فروند کشتی متعلق به آنچه «ناوگان سایه» مسکو نامید، تحریم کرد.

ژنرال پاتریک (پت) رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در تداوم ادعاهای واشنگتن مبنی بر ارسال موشک های بالستیک از سوی ایران به روسیه برای بکارگیری در جنگ علیه اوکراین، ادعا کرد که روسیه موشک‌های بالستیک ایرانی تحویل گرفته اما تاکنون از آن استفاده نکرده است.

سفیر و نماینده دائم اتحادیه اروپا نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با تکرار ادعاهای سیاسی درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و نادیده گرفتن مقصر اصلی وضعیت برجام مدعی شد که پیشرفت‌های صنعت اتمی ایران از سرگیری اجرای این توافق را دشوار کرده است.

همسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهارات عجیب و جنجالی ادعا کرد به این خاطر شوهرش به دنبال کنترل محور فیلادلفیا است چون حماس می‌خواد اسرا را به یمن یا ایران منتقل کند، امری که تعجب محافل امنیتی صهیونیستی را هم برانگیخت.
معاون وزیر امور خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) پس از دیدار با شرکای کشور خود در ناتو و اتحادیه اروپا مدعی شد که جزئیاتی از «حمایت قابل‌ توجه» چین از پایگاه صنعتی نظامی روسیه را به متحدان خود ارائه کرده است.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتقاد از احتمال صدور حکم بازداشت برای وی و «یواو گالانت» وزیر جنگ این رژیم توسط دیوان کیفری بین‌المللی، این اقدام دیوان را یهودی ستیزی و مایه ننگ دانست.

ایالات متحده آمریکا در راستای ادعاهای مطرح شده مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک از سوی ایران به روسیه در جنگ علیه اوکراین، مدعی شد که ده‌ها نیروی نظامی روسیه برای استفاده از سیستم موشک بالستیک کوتاه برد در ایران آموزش دیده اند.

دبیرکل اتحادیه عرب در اظهاراتی ضمن انتقاد از ناتوانی جامعه بین‌المللی در زمینه توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، توقف این جنایات را یک خواسته جهانی دانست.

سازمان آگهی های پرسون