آسیا

بدترین سناریوی احتمالی این است که اقدام تلافی جویانه ایران به یک جنگ تمام عیار بین اسرائیل و حزب الله بدل شود. تلاش‌ها برای کاستن از تنش‌ها بین اسرائیل و حزب الله در امتداد مرز‌های جنوبی لبنان، از جمله توسط مقام‌های دولت بایدن تاکنون ناکام مانده و مرز اسرائیل و لبنان به یک نقطه تنش بسیار حساس تبدیل شده است.
چند روز پیش از سفر هیئت سعودی به سوریه در اوایل امسال، سفیر جدید امارات به دمشق رفت و جایگزین کاردار این کشور شد که از زمان بازگشایی مأموریت دیپلماتیک امارات، آن را اداره می‌کرد. فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه به همراه حسن احمد الشیخ، سفیر جدید امارات در مراسمی در دمشق حضور یافته و هر دو بر روابط «عمیق و قوی» بین سوریه و امارات متحده عربی تأکید کردند.
گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین گفت جنایاتی که رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر در نوار غزه مرتکب شده می‌تواند دیوان بین‌المللی کیفری را برای پنجاه سال آینده به خود مشغول کند.
تقویت همکاری‌های نظامی ایران و روسیه، نگرانی غربی‌ها از تقویت روابط تهران ـ مسکو را افزایش داده است. این نگرانی‌ها از آنجا شدت گرفت که غربی ها معتقدند روسیه مذاکرات فشرده‌ای را برای دریافت موشک از ایران و کره شمالی در دستور کار قرار داده و این موضوع تأثیر مستقیمی بر سرنوشت جنگ اوکراین خواهد داشت. گزارش خبرآنلاین را بخوانید.
در حالی‌که کاخ سفید اعلام کرده که با دقت روند برگزاری انتخابات در روسیه را زیر نظر دارد، رئیس شورای اروپا نتیجه انتخابات را قابل پیش بینی دانسته و پیشاپیش به پوتین تبریک گفت که این برخورد با انتقاد مسکو مواجه شده است.
«یک چین جاه‌طلب اما مضطرب، یک روسیه متخاصم، برخی از قدرت‌های منطقه‌ای مانند ایران، نظم سنتی بین‌الملل مبتنی بر برتری آمریکا را به چالش کشیده‌اند»؛ این اعتراف، خلاصه گزارش سالانه سازمان‌های اطلاعاتی امریکا به سنا بود.
زمین لرزه ای به بزرگی ۵ ریشتر ولایت تخار را لرزاند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه قرار است ۲۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ در شرایطی برگزار شود که عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین طی هفته‌های اخیر وارد سومین سال خود شده است و چشم‌اندازی برای پایان آن متصور نیست.
پیش‌بینی‌های غیرقابل باور از آینده رهبری در کرملین

بمب خبری درباره پوتین؛ ادعاهایی عجیب از روند جانشینی در روسیه!

بر اساس یک ادعای جنجالی، ولادیمیر پوتین ممکن است پسر ۹ ساله مخفی خود را برای قدرت آماده کند، زیرا او در حال برنامه ریزی برای جانشین کردن خاندان خود است.