سهام اپل رکورد جهان را شکست

در نخستین روز معاملاتی سال 2022 و پس از تعطیلات کریسمس ارزش سهام اپل به 182.88 دلار رسید و باعث شد تا ارزش کل این شرکت به بالای 3 تریلیون دلار برسد.
تصویر سهام اپل رکورد جهان را شکست

به گزارش سایت خبری پرسون، در معاملات شب گذشته بورس آمریکا ارزش کل شرکت اپل برای ساعاتی از 3 هزار میلیارد دلار عبور کرد و درواقع این شرکت آمریکایی اولین شرکت جهان بود که به این رقم رسید. البته پس از چند ساعت ارزش بازار اپل عقب‌نشینی کرد و به زیر 3 هزار میلیارد دلار بازگشت.

در نخستین روز معاملاتی سال 2022 و پس از تعطیلات کریسمس ارزش سهام اپل به 182.88 دلار رسید و باعث شد تا ارزش کل این شرکت به بالای 3 تریلیون دلار برسد اما کمی بعد تا 182.01 دلار پایین آمد و ارزش کل آن را به 2.99 تریلیون دلار رساند.

از آن جهت سهام شرکت اپل توانسته رشد کند که پیش‌بینی می‌شود مصرف‌کنندگان هنوز به دنبال خرید گوشی‌های آیفون و مک‌بوک باشند و هنوز هم خدمات اپل نظیر اپل تی‌وی و اپل‌موزیک پول خواهند داد.

تا پیش از این تنها دو شرکت ارزش بالای 2 هزار میلیارد دلار داشتند که در کنار اپل، شرکت مایکروسافت هم در این بازه بود. شرکت‌های آلفابت که مالک گوگل است در کنار آمازون و تسلا نیز ارزشی بالای یک تریلیون دلار دارند. موسسه رفینیتیو اکون نیز گفته که شرکت نفتی آرامکوی عربستان 1.9 تریلیون دلار می‌ارزد.

منبع: فارس

378748