قطعی گسترده برق در اروپا

کشورهای اروپایی هم اکنون درگیر یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های حوزه انرژی در تاریخ اتحادیه اروپا هستند.
تصویر قطعی گسترده برق در اروپا

به گزارش سایت خبری پرسون، شرکت خدمات توزیع نیروی کوزوو اعلام کرده که پس از آنکه بارها از مردم خواسته تا آنجا که می‌توانند در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند حالا همچنان با مصرف بیش از حد مواجه بوده و مجبور است برق میلیون‌ها مشترک را قطع کند.

در بیانیه این سازمان آمده، مشترکین باید به بهینه‌ترین شکل ممکن از برق استفاده کرده تا امکان تأمین نیرو برای آنها در سایه بحران انرژی فراهم شود.

اوایل ماه جاری شرکت تولید نیروی برق کوزوو اعلام کرده بود بزرگ‌ترین نیروگاه ذغال‌سنگی این کشور به خاطر مشکلات فنی از مدار خارج شده است.

این مسأله همچنین باعث شد تا تأسیسات مرکزی گرمایشی پایتخت کوزوو از دسترس خارج شده و این کشور مجبور شود برق را با قیمت بالا وارد کند.

دولت کوزوو حالا تصمیم گرفته تا به صورت مقطعی برق دو میلیون خانوار را قطع کند.

دو هفته پیش هم صربستان از تصمیم خود برای قطع برق مشترکین خبر داده بود البته این مشکل فقط مربوط به کوزوو و صربستان نیست چرا که شرکت توزیع برق انگلیس هم نخستین هشدار زمستانه خود را نسبت به بالا بودن مصرف برق در این کشور اعلام کرده است.

هفته گذشته شرکت برق فرانسه هم اعلام کرد، 4 راکتور هسته‌ای این کشور که 10 درصد کل برق فرانسه را تأمین می‌کرده‌اند از مدار خارج شده است.

آلمان هم می‌خواهد تا پیش از سال 2021 نیمی از ظرفیت تولید برق هسته‌ای خود را برای همیشه خاموش کند که همه این موارد در کنار هم در حال تشدید کردن بحران کمبود انرژی در سطح اروپا است.

شرکت ترافی‌گورا هشدار داده که در صورت بروز زمستان سخت اتحادیه اروپا ممکن است با قطعی گسترده برق مواجه شود.

منبع: فارس

377232