اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

مهم‌ترین عامل افزایشی نرخ تورم طی این مدت مربوط به بخش انرژی بوده که در آن تورم به ۱۲.۷ درصد افزایش یافته است.
عربستان سعودی در نظر دارد بهترین الگو را در سطح جهانی در استفاده از هوش مصنوعی ایجاد کند. پادشاهی عربستان در حال حاضر موسسات قدرتمندی را تأسیس کرده است که برنامه ها را هدایت می کنند.
قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌ مارک بین‌المللی قیمت نفت،، ۱.۰۹ درصد سقوط کرد و به ۷۱.۷۹ دلار رسید.
رشد اقتصادی گرجستان با ۸.۸ درصد کاهش نسبت به دوره مشابه منتهی به ماه قبل به ۹.۹ درصد رسید که یکی بالاترین رشد های ثبت شده تاریخ معاصر این کشور بوده است.
خبرگزاری دولتی عربستان سعودی به نقل از بیانیه وزارت دفاع عربستان اعلام کرد ترکش‌های این موشک در حومه دمام پراکنده و سبب مجروح شدن دو کودک شده و ۱۴ خانه مسکونی نیز خسارت جزئی دیده است.
دبیرکل شورای عالی سوریه لبنان، در بیانیه‌ای کوتاه پس از این دیدار گفت: طرف سوری از این درخواست استقبال کرد و اطمینان داد آماده انجام آن است.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۴ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۱۳۲ واحد بسته شد.
گازپروم نفت که اپراتور سوخت‌گیری هواپیما در ۳۴ فرودگاه چین است پس از مذاکرات طولانی با اپراتور ملی سوخت جت چین به توافق رسیدند تا در پرداخت‌های خود دلار را کنار بگذارند.
پیش بینی می شود سال آینده و با بازگشت تدریجی سطوح فعالیت های اقتصادی به میزان قبل از شیوع کرونا، اقتصاد ترکیه ۴.۵ درصد رشد خواهد کرد.
معاون وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین گفت: اگر اقدامات نظارتی نتواند به موقع ادامه داشته باشد، مسائل امنیتی شبکه مانند حملات (سایبری) و نفوذ به شبکه ممکن است خطرات امنیتی بزرگی را به دنبال داشته باشد.