کاهش تقاضا، طلای جهانی را ارزان کرد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۲ درصد کاهش به ۱۸۶۰ دلار و ۵۲ سنت رسید.
تصویر کاهش تقاضا، طلای جهانی را ارزان کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، بالا رفتن قیمت دلار باعث شده تقاضا برای طلا پایین آمده و روند افزایش قیمت این فلز گرانبها متوقف شود. افزایش قیمت دلار طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.32 درصد کاهش به 1860 دلار و 52 سنت رسید. با وجود روند نزولی قیمت طلا، این فلز گران‌بها نسبت‌به 1856 دلار روز گذشته افزایش قیمت داشته‌است.
از طرف دیگر، سود اوراق بهادار ده‌ساله آمریکا پایین آمده که می‌تواند مانع کاهش شدید ارزش طلا شود.

طلا و نقره در نیمه اول معاملات دیروز با افزایش قیمت مواجه بودند، اما صعود ناگهانی بازار بورس آمریکا این روند را برعکس کرد.

در سوی دیگری از دنیا، کریستین لاگارد، رییس بانک مرکزی اروپا اعلام کرده نرخ بهره این بانک پس‌از اجلاس ماه ژوییه افزایش خواهد یافت.

طلا معمولاً یک پشتوانه ایمن در زمان بحران‌های اقتصادی است اما بالا رفتن نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکا سوددهی آن را کاهش داده و تمایل سرمایه‌گذاران به این فلز گران‌بها را پایین می‌آورد.

تحلیلگران عقیده دارند تاریخ نشان داده بهترین شرایط برای طلا رکود اقتصاد آمریکا است که سود اوراق‌قرضه را پائین آورده و دلار را ضعیف می‌کند. بنابراین شرایط اقتصاد دنیا و آمریکا درحال حاضر می‌تواند در صورت ادامه بحران اوکراین قیمت طلا را به بالاتر از 2000 دلار برساند.

قیمت نقره با 0.19 درصد کاهش به 22 دلار و 2 سنت رسید و پلاتین با 0.16 درصد کاهش 955 دلار و 35 سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم

398764