استقبال چینی‌ها از بسته‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با اجرای تفاهم‌نامه با پلتفرم اقتصادی و تجاری سازمان همکاری‌های شانگهای، روابط اقتصادی با ۱۹ کشور توسعه پیدا می‌کند.
تصویر استقبال چینی‌ها از بسته‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد

به گزارش سایت خبری پرسون، عادل پیغامی در جلسه با هیئت سرمایه‌گذاری چینی، با استقبال از سرمایه‌گذاری کشور‌های خارجی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و گردشگری جزیره قشم، اظهار کرد: امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک میان منطقه آزاد قشم و شاخه عملیاتی سازمان پیمان شانگهای فرصت مناسبی برای بهره‌مندی از فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان اقتصادی و کشور‌های عضو آن در پیشرفت جزیره قشم فراهم کرده است.

وی افزود: باید بستر مناسب برای ورود و نقش آفرینی قشم در اقتصاد جهانی فراهم شود و با اجرایی شدن تفاهم‌نامه با پلتفرم اقتصادی و تجاری سازمان همکاری‌های شانگهای، روابط اقتصادی جزیره با 19 کشور جهان، توسعه پیدا می‌کند.

چگونگی سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری پروژه توسعه بندر کاوه به عنوان یکی از بخش‌های اصلی طرح جامع شبکه ارتباطی خلیج فارس و پیش بینی شیوه همکاری با سازمان منطقه آزاد قشم برای ایجاد پایلوت یکی از بزرگترین شرکت‌های صنایع سنگین دنیا از موضوعاتی بود که در این جلسه بررسی شد.

همچنین هیئت سرمایه‌گذار چینی در این جلسه پیشنهاداتی درباره ایجاد بستر حمل و نقل سبز با حضور شرکت‌های تولیدکننده موتور‌های برقی، اتوبوس و ماشین‌های برقی و امکان سنجی ایجاد خط تولید آنها در جزیره قشم را مطرح کردند.

نحوه ایجاد بستر گردشگری برای حضور تور‌هایی از کشور چین، ساخت هتل پنج ستاره و برقراری خط پروازی مستقیم از شهر چنگدو به قشم نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار نمایندگانی از شرکت زوم لیون، شرکت فناوری چنگدو ردیت، شرکت مشاوره فوجیان شنگتنگ، گروه هونان لانتیان، شرکت متاسل، شرکت ابزار و تجهیزات اتوماسیون شانگهای و شرکت فناوری هایترا از کشور چین حضور داشتند.

منبع: تسنیم

613804