اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

آژانس ملی پیشگیری از فساد اوکراین (NCPA) بانک اوتی‌پیOTP مجارستان را به دلیل تسهیل شرایط وام‌هایی که گفته می‌شود این بانک به ارتش روسیه ارائه می‌کند، "حامی بین المللی جنگ" خواند.
مدیر عامل صندوق بین المللی پول (IMF) طی اظهاراتی تأکید کرد که دلار آمریکا به تدریج جایگاه خود را به عنوان ارز ذخیره اصلی جهان از دست می‌دهد.
اداره حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا (DFPI) اعلام کرد که بانک "فرست ریپابلیک" تحت کنترل سازمان‌های نظارتی قرار گرفته و به بانک "جی‌پی مورگان چیس" فروخته خواهد شد.
دولت ترکیه برای جلوگیری از افزایش بی رویه اجاره خانه در این کشور، قانونی را اجرایی کرد که در انتهای قرارداد مالک و مستاجر، حداکثر افزایش اجاره بها تنها ۲۵ درصد باشد.
ریشه انحراف اقتصاد ایران در یک ماظره پربرخورد؛

پاتک تجاری ویتنام به آمریکا

روز دوشنبه، در یک مناظره تلویزیونی، دو اقتصاددان به مناظره درباره دیدگاه‌های اقتصادی خود پرداختند. مناظره میان موسی غنی‌نژاد و مسعود درخشان بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی به دنبال داشت.
براساس آمار گمرک ایران، مبادلات تجاری با قزاقستان در سال ۱۴۰۱، از ۲۶۶ میلیون دلار در سال ۱۴۰۰ به رقم ۳۲۰ میلیون دلار رسیده است که نشان از رشد ۲۱ درصدی دارد و در بین کالاهای وارداتی مهم‌ترین کالا شامل گندم و جو بوده است.