اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

معاون نخست‌وزیر روسیه طی مصاحبه‌ای با شبکه یک تلویزیون این کشور، گفت: روسیه در حال رفتن به سمت استفاده از ارزهای ملی و کنار گذاشتن یورو و دلار در فروش نفت و گاز خود به شرکای خارجی است.
شرکت خودروسازی مرسدس بنز بازدهی تعدیل شده فروش در فصل اول را ۱۴.۸ درصد گزارش می‌کند.

اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به بررسی وضعیت اقتصاد کشورهای منطقه منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) پرداخته و پیش‌بینی‌ها از وضعیت رشد اقتصادی این کشورها در سال جاری میلادی را ارزیابی کرده است.
مدیر امور رسانه‌های خارجی دولت اقلیم کردستان عراق گفت صادرات دوباره نفت از شمال عراق در دستان بغداد و ترکیه است که هنوز به هیچ توافقی برای ازسرگیری جریان نفت نرسیده‌اند.
داده‌های دو شرکت سامسونگ کره جنوبی و اپل آمریکا نشان می‌دهد که اپل به طور رسمی خرید تنگستن، تانتالیوم و طلا از روسیه را "به درخواست دولت آمریکا" متوقف کرده است در حالی که رقیبش یعنی سامسونگ به واردات از این کشور تحریم شده ادامه می‌دهد.
مدیر دبیرخانه دولتی امور اقتصادی سوئیس (SECO) در مصاحبه‌ای با یک روزنامه آلمانی اعلام کرد که کشورش دیگر دارایی‌های روسیه را - به غیر از وجوهی که قبلاً مسدود شده - به دلیل فقدان شواهدی که آنها تحت تحریم هستند، بلوکه نخواهد کرد.
داده‌های مربوط به ردیابی کشتی‌ها نشان می‌دهد که پالایشگاه‌های هند پس از رشد بی‌سابقه واردات نفت از روسیه در سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۳، عرضه گازوئیل و سوخت جت به اتحادیه اروپا را افزایش داده‌اند.