اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: ترکیه متقاضی خرید گاز بیشتر و تمدید قرارداد با ایران است و بیشتر گاز را برای تامین نیاز کشور خود می‌خواهد و گاها هم مطرح می‌کنند که مجوز ترانزیت بخشی از گاز ایران از مسیر ترکیه به اروپا را خواهند داد.
صادرات آلمان به ایران در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی ۲۸درصد کاهش داشته است اما صادرات هلند به ایران در این مدت ۶۳درصد، ایتالیا ۲۴درصد و فرانسه ۱۷درصد افزایش داشته است.
وزیر خزانه‌داری آمریکا در نامه‌ای خطاب به رهبران کنگره هشدار داد که اگر کاخ سفید و کنگره نتوانند در مورد افزایش سقف بدهی ملی به توافق برسند، این کشور ممکن است تا اول ژوئن توانایی پرداخت بدهی فدرال خود را نداشته باشد و دچار نکول بدهی شود.
تحریم علیه ایران را باید در بستر رقابت جهانی بلوک‌های قدرت و در صدر آنها، تقابل چین-آمریکا تحلیل و تفسیر کرد؛ در پرونده تقابل آمریکا و چین، آمریکا به‌دنبال تخریب یا کنترل مسیرهای اصلی ابتکار کمربند و راه چین است.
یونان طی یک دهه اخیر با انبوهی از چالش‌های اقتصادی دست و پنجه نرم کرده است و حجم بالای بدهی‌های خارجی باعث شد تا به‌عنوان یک اقتصاد ورشکسته معرفی شود.