اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

بر اساس گزارش ماه ژوئیه ائتلاف اوپک پلاس، کشورهای عضو اوپک (به جز ایران، لیبی و ونزوئلا)، تولید نفت خود را ۳۰ هزار بشکه در روز در ماه ژوئن افزایش دادند و به ۲۳ میلیون و ۵۱۲ هزار بشکه در روز رساندند.
رئیسی در نشست مشترک فعالان اقتصادی ایران و اوگاندا:

ظرفیت‌های موجود برای گسترش همکاری‌های دوجانبه را بسیار متنوع دانست

رئیس جمهور ظرفیت‌های موجود برای گسترش همکاری‌های ایران و اوگاندا را بسیار متنوع دانست و اظهار داشت: اگر ظرفیت‌های متقابل به خوبی از سوی تجار و فعالان اقتصادی دو کشور شناسایی شود، تبادل این ظرفیت‌ها می‌تواند بسیاری از نیازهای متقابل ایران و اوگاندا را برطرف کند.
برخی از بانک‌های مرکزی و صندوق‌های ثروت ملی در دنیا اعلام کرده‌اند در گذشته ذخایر طلای خود را در لندن نگه می‌داشتند اما حالا ترجیح می‌دهند آن را به خانه بازگردانند تا پشتوانه‌ای ایمن برایشان باشد.
وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۵ ماه نخست سال جاری میلادی ۵ درصد رشد کرده و به ۲۲.۴ میلیون دلار رسیده است.
داده‌های اداره آمار فدرال آلمان که روز جمعه منتشر شد، نشان می‌دهد که تولید صنعتی این کشور در ماه مه به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت و نگرانی درباره رکود طولانی مدت در اقتصاد اول اتحادیه اروپا را افزایش داد.