اقتصاد بین الملل

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری درباره اوضاع اقتصادی جهان را در حوزه اقتصاد بین الملل پرسون بخوانید.

شبکه خبری بلومبرگ به نقل از مقامات بلغارستان گزارش داد که این کشور با وجود معافیت از ممنوعیت خرید نفت خام روسیه در سراسر اتحادیه اروپا، قصد دارد تا پاییز سال آینده این واردات را متوقف کند.
در بحبوحه محدودیت عرضه نفت که قیمت‌ها را بالاتر برده است، منابع آگاه به رویترز گفتند اوپک پلاس بعید است در نشست روز چهارشنبه، در سیاست تولید فعلی خود تغییری صورت دهد.
صندوق بین‌المللی پول از کاهش ۲۰ درصدی بدهی دولت ایران در سال ۲۰۲۲ خبر داد و اعلام کرد بدهی دولت ایران از ۱۳۲ دولت جهان در این سال کمتر بوده است.
قیمت‌های سبد نفتی در بازار چهانی پس از آن که عربستان سعودی و روسیه، کاهش عرضه داوطلبانه خود را تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید کردند، جهش یافتند.
باید هر چه زودتر از کوچک‌تر شدن اقتصاد کشور جلوگیری کنیم و به FATF بپیوندیم و مشکلات کشور با بازارها را حل کنیم تا جذب سرمایه و صادرات و واردات به حالت عادی برگردد و تولید کالا و خدمات مجهز به تکنولوژی‌های جدید شود و اشتغال لازم برای جامعه به وجود بیاورد. بدون چنین رویکردی نمی‌توانیم از حضور کشور در سازمان بریکس یا هر سازمان دیگر بهره بگیریم.
ذخایر خارجی عربستان سعودی در ماه میلادی گذشته، با تداوم کاهش فروش نفت، بیش از ۱۶ میلیارد دلار کاهش یافته که بزرگترین کاهش از زمان منفی شدن قیمت نفت در دوران همه‌گیری کرونا بود.
افزایش امید به بهبود اقتصادی چین، قیمت نفت در معاملات امروز را به 84.74 دلار در هر بشکه افزایش داد.