انتخابات

دبیر ستاد انتخابات کشور درخصوص امکان تغییر حوزه انتخابیه برای داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در این زمینه یک قانون مستقل تحت عنوان «قانون تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی» مصوب 14 بهمن 1382 وجود دارد.
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اصلاح طلبان کلی گویی نکنند بگویند چه چهره های مشهور یا نیمه مشهوری ثبت نام کردند اما احراز صلاحیت نشدند. همه این نام را جمع بزنیم به تعداد انگشتان یک دست نمی شود.
نماینده مجلس می‌گوید: نمی‌دانم دولت در احراز صلاحیت‌ها نفوذ داشته یا خیر چراکه بنده فرد معتقدی هستم، از این‌رو نمی‌توانم بگویم دولت در نحوه احراز صلاحیت‌ها نقش داشته یا خیر.
پس از پایان بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و ارسال نتایج آن به استانداری‌ها و داوطلبان، برخی از چهره‌های ثبت نام کننده در انتخابات مجلس، از تایید یا ردصلاحیت خود خبر داده اند.
استاد دانشگاه گفت: بر اثر رقابت های انتخاباتی، سطح فکری و آگاهی جامعه به شدت بالا خواهد رفت. بعد از انتخابات نیز نامزد پیروز تمام ایده های توسعه ای رقبای خود را پیگیری می کند که این مسئله نقطه عطفی برای پیشرفت کشور می شود.
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: باید سازوکار تغییر می‌کرد و روشی پیش گرفته می‌شد که مردم احساس کنند یک انتخابات پرشور و واقعی پیش‌رو است و باید در آن انتخابات بر اساس نظر و سلیقه خودشان نمایندگان را انتخاب و اعمال‌نظر کنند.
محمد مهاجری از فعالان رسانه‌ای حامی روحانی در شبکه ایکس مدعی شده: همان عصر چهارشنبه که کودک دو ساله گوشواره قلبی در کرمان با کینه داعش تکه پاره شد، آقای ابراهیم رئیسی در پاستور مشغول دستور پرونده‌سازی به عواملش برای رد صلاحیت حسن روحانی در انتخابات خبرگان بود. اسم این کار کثیف هر چه باشد واقعیتش رئیسی گیت است.
در سیاست‌ورزی ما، برعکس تعریف کلاسیک و آکادمیک که «عمل سیاسی» را «کنشی در جهت رفاه و آسایش جامعه» می‌داند، ما برای‌مان سیاست‌ورزی با مفهومی کاملا رادیکال معنا می‌شود و گویی همچنان در مسیر همان روش‌های چریکی دهه چهل و پنجاه گام برمی‌داریم.
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ستاد انتخابات کشور به منظور دریافت نظرات، پیشنهادات و تقویت نظارت های مردمی در انتخابات، سامانه تلفنی 117 را پیش‌بینی کرده است که در حال آماده سازی است.
احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در دوره های نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی، شامگاه چهارشنبه طی بیانیه ای از انصراف خود برای کاندیداتوری در دوره دوازدهم مجلس خبر داد.
سازمان آگهی های پرسون