انتخابات

یک فعال سیاسی گفت: امیدوارم در مدت باقی مانده اتفاقات خوبی بیفتد و نامزدهایی که مشکلی برای تأییدصلاحیت ندارند، بتوانند به عرصه انتخابات ورود کنند و مردم نیز بر اثر این اتفاق راغب شوند تا پای صندوق رأی بیایند.
مسیر اصلاح‌طلبی صندوق رأی است. اصلاح‌طلبی در همه جای دنیا با اقدام پارلمانتاریستی شناخته می‌شود. نمی‌توانیم بگوییم اصلاح‌طلبیم، اما با صندوق رأی قهر کنیم. شرط و شروط گذاشتن برای نظام هم باز از آن کارهاست. ادا و اصول است. کسی که خود را اصلاح‌طلب می‌داند، باید فهرست دهد. آن جریانی که صندوق رأی را تحریم می‌کند، حتماً اصلاح‌طلب نیست و باید در یک طیف دیگر او را دید.
گروه‌های مختلف مردم از هم‌اکنون تصمیم خود را مبنی بر شرکت‌کردن یا شرکت‌نکردن در انتخابات گرفته‌اند و شاید تبلیغاتی که در برخی رسانه‌ها برای تشویق مردم به حضور در پای صندوق‌های رأی انجام می‌شود، اگر بی‌تأثیر نباشد، از تأثیر کمی برخوردار است.
دبیرکل حزب سبز ایران می‌گوید: فضای آرام، شفاف و بدون غبار سیاسی فضای رقابتی خوبی را فراهم می‌کند اما برخی به دنبال این هستند که با حرف‌های تند و خارج از قواعد بازی سیاسی آب را گل آلود کرده و ماهی بگیرند.
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: امنیت هم در حوزه فیزیکی و هم رصد تلاش‌های دشمن برای برهم زدن امنیت روانی جامعه و امنیت انتخابات است.
رئیس فراکسیون مستقلین مجلس با انتقاد از اصلاحات صورت گرفته در طرح شفافیت گفت: همان ته‌مانده‌ شفافیتی که از مراجع تصمیم گیر باقی مانده بود، با اصلاحیه کمیسیون کن فیکون و بی اساس شده است.
درباره سرلیستی طیف مدعیان اعتدال و اصلاحات در تهران، اختلاف نظر وجود دارد. در حالی که برخی اصلاح‌طلبان گفته‌اند علی مطهری سر لیست خوبی است، حزب اعتدال و توسعه از دبیرکل خود یعنی نوبخت حمایت می‌کند.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: ‏قانون دسترسی آزاد به اطلاعات باید راهنمای تکلیفی نظام اطلاع‌رسانی کشور باشد.
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق نیز که صلاحیت وی برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رد شده بود، تا پایان مهلت قانونی، اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام نکرد.
سازمان آگهی های پرسون